kredietverstrekkers

Hallo allemaal en bedankt voor de reacties. Hoe ben je hier vanaf gekomen Ida?

Sparen is inderdaad het voordeligst. Voor de duidelijkheid: Stel dat mensen het  doen van  maandelijks +2500Euro. Werken allebei, de een full- en de ander parttime, en hebben twee kinderen maar kunnen maandelijks niet rondkomen.  Wat doen we dan fout? Onvoorziene uitgaveposten gehad vorig jaar en dat  heeft voor problemen gezorgd.  Er is (gelukkig!!!) geen sprake van schulden, maar wel van krediet-limiet in het midden van de maand. Waar nog op moeten worden beknibbeld zou ik ook niet weten, maar 'n oplossing kan ik niet bedenken. Sparen van een paar tientjes maandelijks schiet dan niet bepaald op en dan zie je wel eens reclames zoals ik eerder al zei. Dit gaat nu al ruim een jaar zo en ik ben het langzaam zat om mezelf steeds weer tekort te moeten doen. Zijn er geen instanties die hierin raad geven?

Hoi Dutchboys,

Als je het niet erg vind reageer ik toch nog even.
Ik begrijp je situatie wel. Wijzelf zitten ook niet ruim. Maar dan moet je helemaal oppassen met kredieten want dan betaal je naast je gewone uitgaven ook nog eens rente. En dat terwijl je gewone uitgaven al krap zijn. Die paar tientjes schiet misschien niet op maar is toch beter om die op te sparen dan om ze aan rente te moeten betalen. Echt ik zou je met klem willen aanraden geen geld te gaan lenen als je al krap zit.
En doe je jezelf echt tekort met de huidige uitgaven of zou je luxer willen en zal je moeten accepteren dat tweedehands nog zo gek niet is.

Succes met je overwegingen!

groetjes Ida

Hoi Dutchboys,

Wij hebben het best ruim met +/- 2800 p.m..
Het is wel eens anders geweest kan ik je vertellen..

Maar waar wij heel bewust naar gekeken hebben waren de vaste lasten in de zin van auto-verzekering..kan dat niet goedkoper..tel.rekening..het bleek dat ik vaak over me belbundel heen belde..dus die verhoogd dat is altijd goedkoper..Ook 0900 num doe ik meestal via de mail..dat scheelt echt..  

Ook boodschappen..Ik doe voor de hele week boodschappen..Ik maak een lijstje van wat we de hele week eten..en haal dat..Ik doe dat via albert.nl dat zorgt er ook voor dat je geen inpulsaankopen doet..En je hoeft ook niet meer de supermarkt in..want je haalt altijd meer als gepland..

Ook hebben wij ietsjes de energie omhoog gedaan vanwege onverziene eindafrekening.
En voor grote aankopen struien we eerst marktplaats af....dat kan soms ook echt heel veel schelen.

Ik heb aan het begin van dit jaar een finaciele meevaller ontvangen dat heeft te maken gehad met een rechtzaak..wil ik verder liever niet op ingaan..

Ik weet niet of je dit helpt..Maar kijk naar je uitgavepatroon..kijk naar je vaste lasten..misschien kan er iets goedkoper..misschien kan het anders wat geld scheelt.

Volgens mij doet de Nibud budgetvoorlichting als je het googled.

Ik wil je nogmaals op je hart drukken..het gras is groener bij de buren echt..

Ik hoop dat je er wat aan hebt..

groetjes van Meta de mv Robin 3jr. en Jessy 7 mnd..

nog even dit de hypotheek kan niet worden afgesloten vanwege die bkr...Ja tegen een onwijs hoge rente zodat de maandlasten zo hoog zijn dat het niet leuk meer is..
(de reklame van bkr is welkom)

groetjes

Terug
Bovenaan