Kreunen en duwen

<p>Het is hier voortdurend feest, dochterje is vandaag 8w en heeft heel de dag en nacht 'last'. Het zijn duidelijk krampEN (krampjes, wat een understatement...). Ze krijgt neocate voeding, de lichtst verteerbare voeding die er bestaat en we gebruiken Dr Brown flessen. Ze boert goed, de gasvorming komt volgens de KA meer door de rijping van de darmen dan door het inslikken van lucht. Ze slaapt gelukkig vrij veel (overdag in mijn armen/draagzak) en soms slaapt ze door de krampen heen, dan is ze rustig, maar meestal is het feest, zoals vannacht van 3-8u: heel de tijd kreunen, om het half uur wenen, rood worden, etc.</p><p>Ik weet dat het erbij hoort en de beste remedie geduld is, maar ik vraag mij vooral af vanaf wanneer het bij jullie beterde. Dan kan ik aftellen...</p><p>Ps: infacol, rooibosthee, sab simplex, etc doet allemaal niets.</p><p>Groetjes</p>
 
Hoi,

Ah wat onwijs naar zeg... hier hetzelfde gehad. Vanaf week 10 ging het beter, en vanaf week 11 konden we zeggen dat het goed ging.
Hoop bij jullie eerder!

Zet 'm op ♡
 
Vraagje. Is haar ontlasting wel goed. Want kreunen en rood worden lijkt ook beetje op verstopping. Als het lang aanhoud zou ik even langs huisarts gaan misschien hebben zij dan een middeltje om het voor haar makkelijker te maken met het eruit persen..
 
Krampjes is inderdaad een understatement…
Ons dochtertje is ook vandaag 8 weken en de eerste weken veel last van gehad. Ik ben in de 2e week gestart met probiotica van Orthica en ik moet je zeggen, werkt als een trein! Nog wel wat kramp na de fles maar die weet ze nu goed weg te mopperen ipv hard huilen. Het rood worden had zij ook maar dat bleek persen te zijn om te kunnen poepen. Ik laat haar nu in mijn schoot zakken zodat ze billetjes wat lager zitten dan de beentjes en in mijn armen op haar linker zij, dat lijkt ook te werken!
Misschien en hopelijk heb je er iets aan! Succes ?
 
Nee de ontlasting is goed: groen (door neocate) en zacht. Komt er ook wel uit, om de dag of om de 2 dagen, maar dan zou je denken dat ze opgelucht zou zijn, maar 10min later begint het kreunen en wenen al opnieuw ...
 
Orthiflor start heb ik hier staan btw .. Maar we gebruiken al protectis, omdat de KA zei dat dat het enige is waarvan bewezen is dat het helpt (niet dat ik verschil merk). Zou je dat allebei mogen gebruiken? Ik las ergens dat je een mespuntje in elke fles moet doen?
 
Hier precies zo tot ong 4 maand. Veel in de draagzak gehad dat hielp hier eigenlijk alleen. Is echt een moeilijke periode! Heel veel sterkte ❤️
 
Terug
Bovenaan