KRIEBELHOEST/ HOESTDRANKJES

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,
Hier een dringende vraag over mijn kriebelhoest, ik wordt snachts helemaal gek van mijn kriebelhoest. Mijn vraag is : wie weet  welk soort hoestdrankje veilig is ivm zwangerschap, ik ben nu 24 weken.............Heb al twee nachten niet geslapen, en dat lijkt me ook niet goed voor de baby! GRAAG TIPS,ook grootmoeders recepten zijn welkom..............groet Roelien

Hallo!

Vervelend he zo'n hoestje!!
Ik ken dat. De verloskundige vertelde me datwe thijmsiroop mogen hebben. Ik heb 'm bij de Etos gehaald, zonder suiker. En je mag strepsils zuigen. Daar had ik snachts veel baat bij. Wat ook helpt is warm water met heel veel suiker erin naast je bed zetten en als de kriebel opkomt een slokje nemen, en ik je keel laten glijden. Dus niet echt snel doorslikken. Succes! Greetz patries 25w3d

Hoi Roelien,

Ik heb thijmsiroop gebruikt tijdens mijn tweede zwangerschap, misschien iets voor jou??
Verder thee met honing (kun je op dit moment wat makkelijker ergens kopen misschien).
Volgens mij heeft je kindje er niet veel last van, het is alleen voor jou erg vervelend.

Groet,
Roelfina

Thee met honing is normaal gesproken een prima idee, ware het niet dat je tijdens de zwangerschap beter geen honing kunt gebruiken. Dit ook weer ivm bacteriën die schadelijk kunnen zijn voor de kleine.
Waar ik het vandaan heb zou ik niet meer weten, dus als ik er naast zit zeg het maar dan, maar voor de zekerheid heb ik me er maar aan gehouden.

Groetjes Saskia

Mag je nu ook al geen honing meer??!!
Mag ik even mijn gevoel uiten? Sorry als ik onbeleefd overkom, maar het moet er even uit! Gooi het maar op de hormonen

Ik word niet goed van al die idiote regeltjes! Uiteraard GEEN rauw vlees, kaas van rauwe koemelk,  geen of ZEER MATIG met alcohol, GEEN gerookte zalm  en ALTIJD fruit en verse groenten goed wassen.. maar voor de rest.. er lijkt iedere week weer iets bij te komen. Mijn VK zei TERECHT; gewoon normaal doen. LAAT JE NIET GEK MAKEN!! Heerlijk, ik heb nooit zo'n goeie tip gehad!

Voor de kriebelhoest; echte laurierdrop. Leg het onder je tong. En JA, je mag drop eten als je maar niet iedere dag een  zak leeg eet. Heel veel sterkte ermee!!

Liefs,
Bien

O ja, in mijn lijstje ontbreekt; ZEER MATIG met lever en liever GEEN orgaanvlees!

hoi,
ik do eook lauw water met suiker dat helpt prima als je het voelt opkomen een slokje,
dat je geen honing mag heb ik nou nog nooit ergens gehoord of gelezen voor zover ik weet geldt dat alleen voor baby's tot 1 jaar en niet voor zwangeren, je moet alleen geen onbewerkte producten eten maar dat geldt voor alle dingen die je nu nog mag....

gr brenda

Hoi!

Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat je een baby tot een jaar geen honing mag geven, inderdaad vanwege bepaalde bacterien die er in zouden zitten.
Maar of dit ook tijdens de zwangerschap geldt?? Geen idee..
En inderdaad.. van al die regeltjes krijg je compleet een punthoofd! Als je maar een beetje let op wat je binnenkrijgt en geen onnodige risico's neemt.
Hoeveel meiden roken en drinken niet door tijdens de zwangerschap of gebruiken drugs.. nou, dat lijkt me veel erger dan een keertje een stukje kaas of biefstuk!

Harma

Terug
Bovenaan