KRIEBELHOEST/ HOESTDRANKJES

Okee dan Bientje,
Eindelijk!!!! Ik wordt ook helemaal gek van al die stomme regeltjes!!! Geen koffie, geen HONING, geen drop, alle verfjes moeten kindvriendelijk zijn. Ik zal straks heel mijn huis oververven! Daarnaast zal ik alles in huis wassen, want er zou eens een schadelijke bacterie aan kunnen kleven. Ja, sorry hoor, maar ik heb het even gehad. Ben zwanger en mijn kinderen zijn al de hele dag spuugvervelend!!! En dan kom je dit berichtje van Bientje tegen. Helemaal mee eens!!
Ivy

thanks Iny! Ik meen het echt!

Stress is ook niet goed.

Sterkte met de kids en geniet van de leuke momenten! EN, eet lekker een dropje, een pepernoot met kaneel en neem gerust een kopje koffie,  een glaasje cola of een kop thee met honing.

Liefs,
bien

hihi bientje je hebt helemaal gelijk hoor!
bij mijn vorige zwangerschap mocht je nog meer dan nu en dan hebben we het over 2 jaar!
maar ik drink normaal helemaal nix met cafeine, geen koffie, thee, cola maar nu ik zwamger ne zo moe ben haast elke dag een glas cola, en ik heb weer energie, als mijn bloeddrul te laag voelt neem ik een dropje en pepernoten vindt ik heerlijk, ik geloof echt niet dat van eentje er iets kan zijn en dat wordt ook duidelijk aangegeven, hoewle ik haast in tranen uitbarst bij de vleeswarenafdeling van de supermarkt bij de filet american dar blijf ik maar vanaf...

ik kan helemaal met je meegaan in je boosheid, nog even en we krijgen 9 maanden een sonde in ons neus

groetjes brenda

Hi,

Lastig nietwaar, alle dingen die je nu niet zou mogen.... Het is inderdaad zo dat je drop gewoon mag eten. Alleen hele zakken drop in één keer is niet goed voor je bloeddruk.... Als je geen problemen hebt met je bloeddruk, gewoon dropjes eten hoor!
Ik had tijdens kriebelhoest periodes alleen baat bij tussikind (dat is homeopatisch voor kleine kinderen en kon ik tijdens zwangerschap ook gewoon gebruiken). Maar ik had gewild dat ik onderstaande had geweten!!!!!!

Zwangerschap
U kunt gedurende enkele dagen 20 mg codeïne en 500 mg paracetamol per keer veilig gebruiken. Het heeft dan geen nadelige gevolgen voor het kind.

Codeïne is ontzettend hoestremmend. Speciaal voor hoest die niet productief is. En ja, kriebelhoest is niet productief..... Ik heb het laatst voor het eerst geslikt (ben ondertussen trouwens al lang bevallen, maar kom hier af en toe nog even kijken  ...) en wist niet dat het mocht, totdat ik bij www.apotheek.nl de bijsluiter nakeek.... Ik heb toen voor het eerst weer een behoorlijke nacht kunnen maken. Normaal begon ik weer gelijk met een hoestbui als mijn jongste wakker werd om gevoed te worden en nu had ik helemaal geen last!!!!

Ik gebruik ook liever geen medicijnen, maar mijn gezondheid en mijn humeur werd er echt niet beter op door die slechte (zeg maar geen...) nachtrust...

Groetjes Nynke

Terug
Bovenaan