Kriebels voor een 2e

Tja, als je niet wil wachten, dan ga je er toch voor. Ten eerste is het toch helemaal niet erg als je kindjes in dezelfde tijd jarig zijn. Ik, mijn zus en broer zijn alledrie in oktober jarig,  wij hebben  daar nooit last van gehad.
Ten tweede, als je weer in 1 keer zwanger bent en alles gaat goed mag je in je handjes knijpen. Het is niet gezegd dat het weer in 1 keer goed gaat, sommige dingen zijn niet te plannen. Toen ik voor de 2e keer zwanger was zou ik in mei bevallen. Ik kreeg een miskraam en door een cyste duurde het lang voordat ik ongesteld werd, daarna weer zwanger worden. Uiteindelijk is Renske in maart geboren, bijna een jaar later!

Hey,

Ook hier kriebelt het al een tijdje..ik zou normaal in 28 augustus uitgerekend zijn, maar helaas een prille miskraam in januari...

We zien wel hoe het loopt, maar nu is het niet meer zo ontspannen als voorheen. Ik had nooit verwacht dat zoiets je wereld zo op de kop kon zetten. Soms is het dan ook wel lastig om de verhalen hier te lezen...

Liefs Lientje

Hoi Lientje,

Wat rot voor jullie dat jullie een miskraam hebben gehad in januari. Ik snap dat je je daar behoorlijk ziek van voelt, Ik heb er zelf 2 gehad voor Zoe. Het maken van Zoe was dan ook wel anders dan bij de eerste, maar zodra ik wist dat het oke was en het hartje zag kloppen, voelde ik me de gelukkigste vrouw van de wereld, het komt vast goed meid! Wat mij hielp was dat m'n moeder zei dat er iets mis is gegaan bij de bevruchting en dat het kindje niet gezond zou zijn geweest. Ik hoop dat je je snel weer goed voelt en toch er weer voor witl gaan! Succes! Liefs Kim

Ik wil graag ook nog even reageren op iedereen die een miskraam gekregen heeft. Dit lijkt me echt het verschrikkelijkste wat kan gebeuren als je zwanger bent. En het laat maar weer zien dat het krijgen van kinderen niet te PLANNEN valt en een wonder is als je dit mag krijgen. Zelf zijn we drie jaar bezig geweest voor nr 1 met veel pijnelijk behandelingen en verdrietige tijden en nu zonder medische hulp binnen 3 maanden zwanger geraakt en dus opnieuw zwanger van nr 2. Het lichaam zit soms heel vreemd in elkaar maar het kado die je krijgt als je wel zwanger mag worden is enorm. ik ben daar heel dankbaar voor. En wens ook alle moeder of je nu wel of niet zwanger bent een mooie tijd toe met hun wondertjes die ze al hebben en/of gaan krijgen. En degende die een miskraam hebben gehad veel kracht om dit te verwerken.

Liefs van Mariska en Zifjon

Hoi,

Ik verbaas me erover dat de wens voor een tweede kindje zó plotseling kan komen.
Bij Myrthe werd ik januari 2006 niet ongesteld en dacht dat ik zwanger was. Wat na paar dagen niet zo bleek te zijn. Maar toen was die wens er wel. Ik had me er al zo op verheugd.....
Maar na verhuizen en nieuwe baan gingen we er in 2007 voor, tja nog jaar gewacht. Lang jaar joh. en nu...

Als je me zondag had gevraagd voor een tweede, riep ik nog keihard, nee voorlopig nog even niet. Gister las ik berichtje van de zwangeren onder ons. En ineens leek het me weer heerlijk om weer een wondertje in mijn buik te hebben. Toen zag ik nog een foto van Myrthe toen ze nog geen 3 maanden was en ja hoor BOEM ik heb de kriebels.....
Zomaar ineens. Dat had ik echt niet verwacht. Maar om weer zo'n klein hummeltje in mijn buik te voelen en later in mijn armen vast te kunnen houden... Ja het kriebelt weer.
Maar toch wachten wij nog een half jaar tot een jaar. Myrthe leert nog zoveel en wij willen daar nog alle aandacht aan kunnen geven. En wij beginnen net onze relatie weer op de rit te krijgen en die willen we ook nog even aandacht geven.
Dus nog even door laten kriebelen. Maar ja, bij Myrthe heb ik ook 1,5 jaar kriebels gehad voordat ik stopte met de pil. Ik hou nog even vol.....

Liefs Reneke

Hee hoi,

Wil toch nog even reageren op een reactie, weet alleen even niet wie...

Voor de miskraam voelde ik al dat het niet goed zat en dan ben ik ook nuchter genoeg, dat het beter is zo, maar dat zegt nog niks over je gevoel.

Ik merk gewoon dat het me raakt als iemand in augustus uitgerekend is  of  in een zelfde situatie zit, 1+ kindje en zwanger.

Begrijp me goed ik gun het iedereen, want ik weet hoe zo'n wonder het is om zwanger te zijn en hoe geweldig zo'n ukje van jezelf is! Ik vind dit forum gewoon leuk om elkaars ervaringen te lezen en hoe het met onze kids gaat en nu lijkt het of het hele forum zwanger is, tja, dat raakt me...sorry!

Liefs Lientje

he lientje.
wil er niet te diep op ingaan, maar wil wel zeggen dat ik je volkomen begrijp.
ben ook ontzettend blij hoor, voor alle zwangeren, maar vind het ook erg moeilijk.
je bent dus niet alleen :)

als je erover wil praten, voeg me maar toe ( ofstuur een mail, nt die lees ik vaker dan dat ik op msnzit :) )

liefs, do

do-tjuh@hotmail.com

Hey Do,

Ik ben 'blij' met je reactie, dat doet me goed! Bedankt voor je aanbod, maar ik blijf toch liever anoniem om bepaalde redenen, sorry...
ik ken je verhalen, ik kan jou gevoel wat betrefd helemaal begrijpen, jullie dochter is een erg groot wonder voor jullie he! Mooie wondertjes hebben we!!!

Dikke knuf Lientje

Terug
Bovenaan