Krijg de baby moeilijk wakker....

Hallo dames,

Ik heb een zoontje van 2 weken oud en ik krijg hem de laatste 2 voedingen  20 en 23 uur  heel moeilijk wakker, hij slaapt dan zo diep dat ik hem niet wakker krijg... soms drinkt hij dan wel   slapend aan de borst maar ik weet niet of hij dan genoeg heeft.. hij wordt dan om half 2 weer wakker.

Hebben jullie dit ook? hebben jullie tips hoe ik hem wakker kan maken en is het erg als ik hem gewoon laat slapen zonder te laten drinken..?

Groetjes hanan

Lastig he. Als onze Quinn echt diep slaapt dan is hij ook moeilijk wakker te krijgen. Eigenlijk hoeft dat ook niet, maar het is alleen zo lastig voor jezelf als je midden in de nacht eruit moet omdat hij heeft doorgeslapen. Maar goed, dat moet je nu ook al lees ik. Je kindje geeft in principe zelf aan als het honger heeft, dus door laten slapen mag. Misschien moet je eens kijken wat er gebeurd als je je kindje om 20 uur laat doorslapen. Hoe laat het dan wakker wordt.
Groetjes Veerle
mama van Quinn 22-01

Hoi

Ons zoontje heeft hier juist 's morgens last van. Als het etenstijd is haal ik hem uit zijn bed en ga ik zijn luier verschonen. Vaak wordt hij op de commode al een beetje wakker, maar soms ook niet hoor. Hierna leg ik hem dan beneden in de box. Ik denk omdat dit toch niet zo warm is als z'n bedje wordt hij hier meestal wel goed wakker en bedenkt hij ineens dat hij honger heeft! Vaak is er dan meteen geen houden meer aan en krijst hij de boel bij elkaar als ik zijn fles klaarmaak!
Als hij tijdens het drinken in slaap dreigt te vallen kietel ik hem wat in zijn nekje en blijf ik tegen hem kletsen. Werkt vaak maar ook niet altijd.

groetjes Katja

Hoi Hanan,

Ik weet niet hoe zwaar je kindje is en of hij te vroeg of te laat geboren is. Als ze nog heel klein zijn mag er niet teveel tijd tussen de voedingen zitten omdat dan de bloedspiegel te veel zakt (ze worden dan ook niet zelf wakker). Bent woog bij de geboorte 4350 gram en de kraamzorg vertelde ons dat er ' s nachts maximaal 8 uur tussen de voedingen mocht zitten. Overdag 3-4 uur.
Als je je kindje wakker maakt en hij drinkt maar een paar slokjes is dat toch voldoende om te zorgen dat zijn bloedspiegel niet teveel zakt. Misschien even handig om bij het cb te informeren wat zij adviseren; als je een heel klein kindje hebt ligt het misschien anders.

Groetjes
Judith

idd,wat judith zegt;die hele kleintjes worden niet altijd wakker als ze honger hebben.boas was 2880 gram en die hebben we de eerste  2 weken ook na maximaal 6 uur moeten voeden,dus max. 1 voeding overslaan.bij ons was dat niet zo'n probleem,boas kwam stipt om de 3/4 uur.ook snachts.hij is nu bijna 5 weken en sinds deze week slaapt hij elke nacht een uurtje langer.vanacht van 2 tot 9!
je kan kijken wat hij doet als je hem om 20 uur door laat slapen en dan op zn laatst om 23 uur.dan word ie ws wel wakker.
succes!
groetjes kari

Bedankt voor jullie reacties...

Hij weegt 4180 gram dus dat is goed en ik ga het vandaag proberen om de voeding van 8 uur over te slaan..verder doet hij het goed hoor het is alleen dat ik hem gewoon niet wakker krijg en mischien heeft hij helemaal geen honger want dan zou hij juist wakker worden toch?

Gr. Hanan

Hoi Hanan,

Wat wij meestal doen is onze dochter een half uurtje voor etenstijd in bad doen. Dan wordt ze wel wakker van het uitkleden (en anders wel van het afdrogen...) en bedenkt dan ook dat ze trek heeft. Meestal valt ze dan wel halverwege haar fles in slaap, maar dan drinkt ze toch nog meer dan als we haar gewoon uit bed halen om te drinken.
Ik wil haar zelf liever niet door laten slapen, omdat ze meestal maar één keer een lange ruk van 5 en vannacht zelfs 6 uur maakt. En dan heb ik liever dat zie die na 22.00 uur maakt in plaats van na 19.00 uur... Maar misschien slaapt jouw kindje wel gewoon door? Het zou de eerste niet zijn geloof ik!

Succes!

Eveline

Hoii ik ben nieuwe trotse ouder en zit ook met zo een probleem ons dochtertje blijft maar door slapen probleem is dat ze ook niet goed hapt bij borstvoeding en valt eigenlijk al na 10 min borstvoeding weer in slaap en weet niet weet iemand hier raad op of heeft iemand ervaring ermee zou fijn zijn.
Met vriendelijke groet
Ouders van Baby Yusra

Terug
Bovenaan