Krijg de baby moeilijk wakker....

Hoi! Zelf niet direct ervaring mee, maar misschien kan ik toch met je meedenken... Het kan best zo zijn dat jullie dochtertje in een cirkeltje vastzit: moe = veel slapen = niet zo goed drinken = weinig energie = moe = ... etc. Dat is best lastig, maar als ze eenmaal wat meer drinkt, zou dat dan ook vanzelf beter moeten gaan. Hoe oud is ze nu, en na hoeveel tijd komt ze weer voor een voeding? Of maak je haar zelf wakker?
Om te zorgen dat je baby beter drinkt, kun je proberen haar wakker te houden door mutsje en sokjes uit te trekken bij het voeden (dan heeft ze het wat kouder en sukkelt ze minder snel in slaap), handjes of voetjes masseren tijdens het drinken, eventueel een nat washandje in haar nekje (ik vind deze zelf altijd wat extreem, maar mijn zoontje was dan ook goed wakker te houden op andere manieren...). Ook kun je tussendoor de borstvoeding de luier van je kleintje verschonen. Daar worden ze vaak ook wakker van, en dan kan ze daarna nog even doordrinken aan de andere borst. Misschien kende je al deze tips al, maar dit is het eerste dan in me opkomt bij je verhaal. Je zou altijd even je verloskundige/kraamzorg kunnen bellen om tips te vragen, of zelfs contact opnemen met een lactatiekundige.

Ons dochtertje word dinsdag 2 weken en denk datje gelijk heb met dat cirkeltje want nu gaat het al iets beter ze kan nog steeds wel lang door slapen maar word is wel makkelijker wakker te krijgen nu eerst helpte een nat washandje niet eens. Het is ons eerste kind dus alles is voor ons heel nieuw eigenlijk maar ze komt gelukkig wel aan en nu ookal valt ze in slaap tijdens borst voeding ze blijft nog wel ff door drinken thnx voor de tips..
Groetjes.. 
Ouders van Baby Yusra 

Terug
Bovenaan