Krijg geen 2 e kind van mij partner

Misschien helpt relatietherapie... Dat helpt misschien om tot op de bodem uit te vinden van elkaar wat jullie allebei echt willen en dan kunnen jullie vooruit komen in deze patstelling.
Het klinkt alsof hij smoesjes verzint. En dat hij eerst wel wilde maar nu niet meer, maar dat niet wil toegeven. Is hij ergens bang voor? Of is er iets anders aan de hand? Mogelijk heeft hij dat zelf niet eens duidelijk. Met een neutrale partij erbij heb je de meeste kans samen verder te kunnen...
Ik hoop dat jullie eruit komen!

Ik ben superblij met mijn prachtige zoon! Ik leef voor mijn kind,ik sta dag in dag uit voor mijn kind klaar. Heb nooit gezegd dat ik ongelukkig ben met mijn zoon!
 maar ik wil hem zo graag een broer of zus geven. 
 En heb alle begrip voor mensen die geen kindjes kunnen krijgen...en wens ze ook alleen maar het beste toe en alle geluk op een kindje,  maar het is gewoon nog iets waar ik zo hard nog naar verlang. dit staat echt los van mensen die geen kindjes kunnen krijgen... heb zelf een zus gehad die zo veel moeite hebben moeten doen met veel verdriet erbij. Dus... 
maar dit moest gewoon even van mijn hart. 
heb mij vaak er bij willen neerleggen maar mijn gevoel neemt vaak de overhand. Helaas...
Je mag dit niet vergelijken met iemand dat geen kindjes kan krijgen, dat is gewoon niet fair.
ik ben zeker in de wolken met mijn prinsje! 

[quote quote=10544969]Eens met de laatste twee reacties. Het verlangen naar een 2e of 3e of 4e kindje kan net zo heftig zijn als het verlangen naar een 1e kindje. Ik ben zwanger van de 3e nu, en alle3 de keren was het verlangen sterk aanwezig. De 3e keer net zo heftig als de 1e keer. Ik kan heel goed begrijpen dat je ‘ongelukkig’ kan zijn met 1 kind als het verlangen naar nog zo’n mooi kindje zo sterk is! Het lijkt me een heeeel moeilijke situatie waar je in zit. Ik verwacht niet dat je man zomaar gaat switchen en je hem kunt overhalen. Ondertussen is je kindje natuurlijk ook ‘al’ 5 jaar, niet meer heel klein. Maar zoals de rest ook zegt, lijkt het alsof jullie niet op 1 lijn zitten in heel veel dingen, langs elkaar heen leven en elkaar verwijten maken. Dat is niet fijn. Misschien kun je eens voorstellen om te gaan praten met een psycholoog ofzo? Dat klinkt heel zwaar, maar kan jullie echt verder helpen. Anders denk ik dat jullie hier nooit uit komen en het verdriet en de verwijten alleen maar sterker worden en je uiteindelijk niet meer samen kunt leven.Veel sterkte![/quote]
Dank je voor je lieve woorden! X

[quote quote=10544932]Je moet blij zijn dat je al een kind hebt.Zij´ sommige mensen die super graag een kind willen maar er geen kunnen krijgen. Dus ben aub al heel blij met je zoon !![/quote]
Ik ben superblij met mijn prachtige zoon! Ik leef voor mijn kind,ik sta dag in dag uit voor mijn kind klaar. Heb nooit gezegd dat ik ongelukkig ben met mijn zoon!  maar ik wil hem zo graag een broer of zus geven.   En heb alle begrip voor mensen die geen kindjes kunnen krijgen...en wens ze ook alleen maar het beste toe en alle geluk op een kindje,  maar het is gewoon nog iets waar ik zo hard nog naar verlang. dit staat echt los van mensen die geen kindjes kunnen krijgen... heb zelf een zus gehad die zo veel moeite hebben moeten doen met veel verdriet erbij. Dus...  maar dit moest gewoon even van mijn hart. 

Vergelijken met iemand die geen kinderen kan krijgen is zeker niet fair!!!! Dan kan je tegen een kinderloos stel wel zeggen dat ze blij moeten zijn dat ze elkaar hebben want er lopen genoeg vrijgezellen rond die al blij zouden zijn met een partner en zo kan je wel doorgaan.....

Ik denk de enige raad die ik je kan geven is praten met je man en miss een 3e persoon erbij (psycholoog of relatietherapeut?) Het is belangrijk dat je hem laat weten wat het met jou doet en dat hij ook rekening houdt met jouw gevoel. Maar ook dat hij duidelijk maakt waarom hij zich ongelukkig zou voelen met een 2e kindje erbij.. misschien speelt er meer mee???

Sterkte!

Terug
Bovenaan