krijsen bij badje

Hi!

Bij mij zei de eerste kraamzorg dat je niet voor het bad een flesje mag geven, met als gevolg dat Sophia bleef krijsen, ook in het badje. De andere kraamzorg zei dat het niet zo erg was, dat ze alleen soms misselijk kunnen worden omdat je ze zo heen en weer beweegt met uitkleden etc. Maar ik voedt haar nu toch voor het in bad gaan en neem dan alle tijd om haar badje te vullen en haar uit te kleden.
Zij schreeuwde ook moord en brand tijdens het aankleden, maar daarvoor heb ik een hele simpele oplossing gevonden: Een speentje! Serieus, een wereld van verschil.
Zonder speentje raakte ze compleet overstuur van het afdrogen een aankleden, met speentje ligt ze compleet ontspannen en kan ik haar rustig afdrogen en aankleden, laatst viel ze zelfs in slaap!
Ik doe haar om de dag in bad en altijd 's ochtends, de andere dagen gebruik ik goedemorgen doekjes van zwitsal.
Maar je zou het eens moeten proberen, als je je baby uit het badje halt en op de commode legt, speentje dr bij en voíla! Hopelijk werkt het voor jou ook!

xxx

Hoi,

Ik doe Thomas en Sophie om de dag in badje, de andere dag was ik ze gewoon helemaal.
Ik doe dit in de ochtend vlak voor de 2e fles, ze zijn dan goed wakker en genieten dan volop.
Als nummer 1 klaar is gaat deze in het wipstoeltje en mag dan toekijken en meekletsen.
Je zou inderdaad ook 1 kindje in bad kunnen doen en de andere wassen, scheelt weer tijd.
Soms als ze jengelig zijn doen we ze vlak voor de laatste fles bij mijn man onder de douche, vinden ze heerlijk en ze zijn alle drie zo klaar.
Ik leg een waskussen op de wasmachine en kleed er vast 1 uit, de ander ligt in het wipstoeltje te kijken.
Ondertussen gaat mijn man vast onder de douche op een stoeltje zitten en ik zet dan nummer 1 bij hem op schoot.
Even tuttelen met papa terwijl ik nummer 2 al aan het uitkleden ben. Nummer 2 gaat weer even in het wipstoeltje (handdoek eronder natuurlijk) en ik pak nummer 1 aan van mijn man.
Mijn man neemt nummer 2 mee en ik droog nummer 1 af en trek de pyjama aan.
Fles erin en ze mogen als ze niet te moe zijn nog even spelen in de box of even lekker bij ons op schoot zitten kletsen.
Mijn man droogt overigens eerst nummer 2 af en kleed hem/haar aan en droogt dan zichzelf af en kleed zich aan terwijl de kleine nog even in de wipstoel ligt.
Dat douchen doen we ook ieder zondag ochtend, ons familie ritueel.

We gaan over 5 weken verhuizen en dan krijgen we een bad, zien dan wel hoe we het dan gaan aanpakken.
Je moet niet te moeilijk doen met een tweeling, je bent druk genoeg.
Elke dag in badje is echt nog niet nodig hoor, je kunt ze ook gewoon even wassen.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Terug
Bovenaan