Krijsen, krijsen, krijsen in de auto

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Vera vindt het de laatste tijd niet zo leuk meer in de auto. Ze begint direct met piepen en jengelen.
Afgelopen weekend gingen we een weekend weg en moesten we een uur rijden. De eerste 20 minuten kunnen we haar nog stilhouden met drinken en een soepstengel en vooral heel vaak "in de manenschijn" zingen. Maar na een tijdje ben ik (en zij ook) het zat en gaat ze huilen. Nu was het vrijdag zover dat ze ging overgeven omdat ze zo overstuur was. Wij direct gestopt en geknuffeld op de passagiers stoel. Even later moet ze toch weer terug in haar stoel, we moeten tenslotte verder. Weer krijsen, weer overgeven. De laatste 5 minuten heeft ze maar bij mij op schoot gezeten. Dan is er niets aan de hand. Wat is dat toch? Ze had er anders nooit problemen met autorijden. Geven jullie kindjes ook over als ze overstuur zijn? Hoe maak ik het autorijden leuker?

Groetjes Karin

Wat naar!
Birgit kan ook wel eens flink over de rooie gaan, als we bijv erg lang moeten rijden, maar dan geeft ze niet over. dat doet ze nooit als ze overstuur is.

Kan het niet zijn dat ze wagenziek is? Ik weet niet hoe dat is met hele kleine kindjes eigenlijk.
Kan me voorstellen dat het nu idd een ramp is als je met de auto weg moet! Hopelijk heeft iemand er ervaring mee, anders zou ik misschien een belletje doen naar je HA voor advies? Het lijkt me echt heel erg vervelend!

Evelien

Hai, Mike gaat dan niet echt huilen ofzo maar is de laatste tijd wel heel ongeduldig in de auto, als het stoplicht iets te lang op rood blijft staan wordt hij driftig want z'n kont gaat niet heen en weer,haha, ik moet hem dan altijd bezig houden met drinken,koekje,speelgoed en liedjes zingen.Ik zou iid eerst uitvogelen of ze niet wagenziek is......
Gr,Syl

Weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar misschien een leuk kindercdtje op in de auto?

hoi hoi,

wat lastig dat Vera het auto rijden niet meer leuk vind.
Ik heb zelf geen ervaring met overstuur zijn in de auto en dan overgeven, Sarah vind autorijden helemaal geweldig.
Maar heb je inderdaad al geprobeerd om kinderliedjes of verhaaltjes te spelen. Hier is een CD van Nijntje erg populair. Als niets meer helpt, helpt dat en heel blij meezingen natuurlijk!
Sarah zit vrij vaak in de auto als ik haar naar het dagverblijf breng en wat ook wel wil helpen is dingen aanwijzen die ze kan zien zoals andere auto's en vrachtwagens en dan heel overdreven: kijk eens wat een mooie grote auto zeggen en wijzen...of naar koeien in de wei en dan een liedje over de koeien zingen...

Ik weet eerlijk gezegd niet of ze wagenziek kan zijn omdat je zei dat ze eerst wel gewoon in de auto wou.
Maar in ieder geval succes ermee. Ik hoop voor je dat het gewoon weer een fase is en dat het snel over is!

Tamar

hoi

ik heb hier geen ervaring mee, Bram vindt het geweldig in de auto....
ik heb wel alllemaal speeltjes in de auto bij zijn stoel hangen
ik heb een boekje aan het hoofdsteun hangen van de bijrijdersstoel en aan het handvat naast zijn stoel heb ik een hondje hangen die muziek maakt als je eraan trekt, ook heb ik een appel die je open kunt doen en daar zit dan weer een wormpje in en als je die eruit trekt gat hij trillend weer naar binnen en je kan aan de appel zijn handen en benen trekken enz....
weet niet of je speelgoed al uitgeprobeert hebt
succes

liefs ilona

Hallo,

wat zielig dat je kleintje gaat overgeven in de auto. Ik heb het weleens vaker gehoord dat ze dr eigen dan zoooo druk maken zodat ze gaan overgeven.
Zelf heb ik hier (gelukkig) geen ervaring mee.

Dylano is ook wel ongeduldig in de auto, en dan idd vooral als we ff moeten wachten voor het stoplicht oid. Hier wordt dan ook volop gezongen, en speelgoed tevoorschijn gehaald, maar op een gegeven moment houdt het op, en moeten we zn geschreeuw dus aanhoren, pff

Liefs Debby.

Hoi, balen zeg dat Vera het niet leuk vind in de auto, de meeste tips die ik kan bedenken zijn hierboven al gegeven, muziek opzetten, en allerlei speelgoed ophangen. Bij ons hang er zo'n trekpopje aan het handvat boven het raam, zodat hij hem eraf kan trekken, maar meestal wijst mijn zoontje buiten van alles aan, koe, vogel, auto, bus, een krakra (tractor), dus daar hebben wij hele gesprekken over. Maar hij kan ook heel rustig naar buiten zitten kijken....we weten wel dat hij het na 3 uur rijden echt helemaal zat is! Dan gaat hij echt zeuren, maar zover rijden we alleen voor de vakantie!

Ik hoop dat je wat aan de bovenstaande tips heb en dat Vera het weer leuk gaat vinden!

Groetjes
Angelique

Terug
Bovenaan