Krijsen, krijsen, krijsen in de auto

Ik zit ook te denken aan wagenziekte.

Heb   je al weleens geprobeerd als een van jullie twee erbij gaat zitten achterin?

Hoi hoi,

Als het wagenziekte zou kunnen zijn, zou je ook kunnen proberen om het zitje voorin te zetten?/ maar goed dat mag alleen als je geen airbag hebt bij de bijrijdersstoel. En dit laatste is bij ons het geval en Rik zit   dan ook lekker voorin bij mij!!

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Onze dochter vindt het ook niet geweldig in de auto. We zijn van plan binnenkort een dvdspeler voor in de auto te kopen. Dan kan ze naar Bumba en het Zandkasteel kijken. Daar wordt ze rustig van. Misschien ook een idee voor jullie?

Groetjes Babybelle

hi hi,

jelte vind het autorijden de laatste tijd ook niet meer zo leuk en na een paar koekjes gaat ie ook huilen, maar gelukkig helpt het als ik zn speen en knuffel geef.
Met als gevolg dat ie nu standaard ''koek'' zegt als we in de auto gaan zitten, wat ik dus ook niet wil! haha.. slimmerd. Ik negeer hem en raap een paar x zn speen en knuffel op, die hij van boosheid weggooit en op een gegeven moment is ie wel stil of geeft ie aan dat ie toch zn speen wil.

Tja dat overgeven, lijkt me sterk dat dit van wagenziekte is.. vooral omdat ze t nooit eerder heeft gehad.
Als je met zn 3e in de autozit is ernaast zitten een optie, wijzelf zijn hier geen voorstander van! Vind het echt afschuwelijk van die stellen waarvan moeders niet meer voorin zit, maar naast kindlief! (mijn mening) En daarbij als je dan alleen in de auto zit, kan dit niet.

voorin de autostoel neerzetten is mss gezelliger, maar bij veel auto's is dit niet mogelijk ivm airbag. Of je moet em uit kunnen zetten natuurlijk.

Moeilijk om je tips te geven, mss had ik dit ook korter kunnen zeggen, haha..
Hoop dat het maar een fase is en dat het overgeven in ieder geval stopt, want kun je moeilijk negeren natuurlijk...

Groetjes Saskia.

Hoi Meiden,

Ik heb natuurlijk meteen een cd met kinderliedjes gedownload en als ik hem vrij hard zet, helpt het wel eventjes.
Gisteren gingen we weg met de auto, we moesten 20 minuutjes rijden en was er ineens niets meer aan de hand! Helaas was het de terugweg toch weer mis.
Daarom denk ik niet dat dat reisziekte is, want dan zou ze het toch altijd moeten hebben?

Groetjes Karin

Hoi Karin,

Dat 'probleem' zie ik de laatste tijd ook bij Tara, als ze de auto al ziet, dan zegt ze 'nheeee' en wilt zich omdraaien. Als ik haar in haar autostoel wil zetten, blijft zij zich verzetten en gillen. Meestal kan ik haar afleiden met een speelgoed dat ze al een tijdje niet heeft gezien of met een ballon (ze is gek op ballonnen). Sinds haar geboorte zit ik elke keer naast haar op de achterbank als we ergens naartoe gaan en dan houdt ze mijn arm vast. Als dat niet helpt, dan geef ik haar mijn mobieltje. Misschien is het ook wel een fase? Op onze achterbank liggen veel speeltjes, hihi. Succes!

Groetjes,
Shivana

Terug
Bovenaan