<p>Beste ervaringsdeskundigen,</p><p>Ik ben ten einde raad en ik hoop dat jullie de gouden tip hebben. Mijn jongste dochter is bijna 1.5 en er gaat geen dag voorbij dat ik haar niet het liefste ter adoptie opgeef. Ze kan zo lief en leuk zijn, maar zodra er ook maar iets gebeurt waarvan zij denkt dat het haar niet zint dan zet ze het op een schreeuwen/gillen/krijsen. Als haar grote broer soms alleen al naar haar kijkt, als wij haar niet begrijpen (praten is natuurlijk lastig). Als ze linksom wil maar wij rechts. Ze heeft bijna geen reden nodig om door merg en been heen te krijsen. </p><p>En op deze manier hoeft het van mij niet meer eigenlijk. Ik heb al 1.5 jaar een kind dat veel huilde, en slecht sliep. Dat was eindelijk doorbroken en nu heeft ze dit 'bedacht' om de boel mee te terroriseren.</p><p>Ik ben op en ik weet niet hoe lang ik dit gedrag nog vol ga houden tot ik mijn geduld verlies.</p><p>Het schreeuwen negeren heeft geen zin. Rustig uitleggen dat ook zij speelgoed en aandacht moet delen heeft geen zin. Time Out geven heeft geen zin.</p><p>Wat heeft wel zin?</p>