krijsen onder de douche

hoi dames,

wij gaan met esmee altijd in bad zitten (lees: mijn man). nu hebben we vorige week weer een keer gedoucht met haar, maar om het kort te zeggen, het was een drama.
krijsen, krijsen en nog eens krijsen. dit hield pas op toen ze afgedroogd werd.
nu gaan we over 4 weken op vakantie en dan wil ik toch wel dat ze een beetje gewend is aan de douche. hebben jullie nog tips wat we kunnen doen? ze kan nog niet zelfstandig staan, dus haar zelf laten staan werkt niet
 
Wat je kan doen om haar te laten wennen aan de sproeier, is het badje in de douche zetten. Wel gevuld met water, en dan heel voorzichtig een beetje sproeien met de douchekop. Je kan ook het badje ermee vullen. Dan krijgt ze niet meteen die hele straal over zich heen, en kan ze langzaam wennen.

Succes ermee!

Groetjes Liff
 
Inderdaad wat liff zegt. Maak het vooral leuk en gezellig, sproei de badeendjes, haar handjes ... ruggetje ... heel voorzichtig stap voor stap zodat ze merkt dat het veilig is. Zeg ook dat ze niet bang hoeft te zijn. Eenmaal een plens water in het gezicht/hoofdje kan gelijk zoveel angst geven voor een douche of douchekop.

Wij hebben het zo op een speelde manier voor elkaar gekregen en dan nog douchen we haar zorgvuldig.

Groetjes Esther
 
Hier ook een dame die compleet in paniek raakt van de douchekop. Sinds kort haal ik die er dus ook af. Dan zet ik de kraan maar een heel klein beetje open zodat er een dun straaltje uit de slang komt waar ook nog is weinig kracht achter staat. Hier douche ik haar dan mee. Dus eigenlijk net zoals je bij de kapper je haar gewassen krijgt....

Het is nog steeds geen daverend succes, maar wel hele stukken beter dan met een douchekop.....
 
hoi dames,

we hebben vandaag weer met esmee in bad gezeten. eerst heel voorzichtig van een afstandje de douche aangezet en papa zijn handen er mee 'schoongemaakt'. toen esmee haar handjes, schoudertjes enz.
we hebben zelfs haar haren met de sproeier gesproeid!!
ik ben zo trots op haar. in het begin vond ze het wel een beetje eng, maar daarna wou ze er alleen maar mee spelen.
dus woensdag gaan we het weer proberen.
thanx voor de tips allemaal
 
ik hoop het ook.
en anders zien we het wel hoe we het dan gaan oplossen.
dan wordt het maar een krijsend kindje onder de douche.
als ze voor de rest maar vrolijk is (en dat is ze eigenlijk altijd) dan neem ik die 10 min maximaal wel op de koop toe.
thanx voor de tip nogmaals
 
Terug
Bovenaan