Krijsen op bed!!

Hoi,

mijn dochtertje, krijst sinds een week alles bij elkaar als we haar op bed leggen. We hebben alles geprobeerd...een uur laten gillen, boos worden, troosten en elke keer een aii over haar bol gaan geven en weer weg zonder iets te zeggen. Ze blijft doorgaan en roept aan 1 stuk door MAMA...heel irritant!!
Als ik haar eruit pak en op haar kamer ga zitten valt ze direct in slaap en kan haar zo op bed leggen...lijkt een makkelijke oplossing maar ben bang dat ze hieraan went. Zou het een bange periode zijn??
Tis natuurlijk een heel drukke en spannende periode geweest, haar verjaardag en Sinterklaas...misschien een uitwerking hiervan?

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en gaat het vanzelf weer over of maak ik het erger voor mezelf om haar de aandacht en liefde te geven op zo'n moment??

Groetjes Monique
 
Hoi,

Ik denk dat elk kind dit wel eens heeft en idd wat jij zelf zegt, ze kan er wel aan wennen, ik weet niet hoe oud ze is maar misschien kun je haar uitleggen dat als mama haar op bed legt dat ze dan niet meer mag roepen, kom je toch nadat ze 15x roept, dan houd ze het de keer erna nog langer vol, want uiteindelijk komt mama toch!
Heb je wel een beetje een duidelijk ritme met op bed leggen?
Eerst tanden poetsen, daarna naar boven, luier om kort verhaaltje lezen!
Een vast bedritueel helpt vaak wel en hoeft echt niet heel lang te duren!
Maar als je het idee hebt dat ze zonder redern (behalve misschien de aandacht) roept zal je toch een keer de tijd moeten uitzitten! wel heel irritant natuurlijk als ze blijven roepen zonder reden! Maar dat weten hun natuurlijk ook!
Als jij daar veel moeite mee hebt kan je man dat misschien doen en ga jij even wandelen of naar een vriendin!
Dit ervan uitgaande dat ze inderdaad een fase heeft en je uitprobeerd!

Succes Gr MJ
 
Hoi,

Wij hebben op dit moment hetzelfde probleem. Mijn jongste heeft afgelopen vrijdag zijn vriendje speen aan de tandarts gegeven en sindsdien heeft hij maar besloten dat je dan maar moet gaan gillen en roepen. Als wij dan even komen kijken, aai over de bol of gewoon laten weten dat we nog boven zijn, word het gegil en geroep om ons nog erger. Gisteravond had hij tot half 11 s'avonds nog lawaai, mijn man en ik hadden het "einde speentijdperk" bijna opgegeven totdat het opeens stil was.
Vandaag heb ik het totaal anders aangepakt. Normaal gesproken slaapt hij tussen de middag nog van 1 uur tot ongeveer 4 uur. Nu heb ik hem opgehouden, dus niet naar bed, en je gelooft het niet maar meneer lag heerlijk om 19 uur te slapen, hij heeft ons niet geroepen en absoluut niet meer gegilt. Hij ging heel lief liggen en zong nog een liedje en daarna was het stil.
Misschien kun je ook proberen om het slaapje (als je die nog hebt) te laten vervallen, zodat je kleine zo moe is dat het gewoon in slaap valt.....

Ik denk dat het een fase is waar die kleintjes doorheen moeten en net zoals je al stelt in je verhaal het is ook een hele hectische tijd en dat begon al met sint maarten, 5 december en nu de kerst en oud & nieuw.

Groetjes Jolanda
 
Hoi Monique,
Mijn dochtertje van net 2 heeft het de laatste week ook!
Misschien toeval, maar als haar bedritueel kijkt ze altijd 1 filmpje van het zandkasteel of bumba en daarna naar bed. Voorheen geen probleem en ging gelijk liggen en slapen.
De laatste anderhalve week is het drama.
Huilen en roepen Mama bij zitten, papa bij zitten!!!!
En als je dat doet is het prima maar ik wil daar idd ook niet aan laten wennen.
Ik denk zelf dat het komt door de drukke periode.
Mijn dochtertje is 2 december jarig, sinterklaas, net een verbouwing van de keuken achter de rug dus de onrust voel ik ook dus denk dat zij er ook last van heeft.
Ik heb haar nu zover dat ik haar duidelijk zeg dat ze moet gaan liggen en zeg dan dat mama even de was op gaat vouwen of zoiets en dat ik zo weer bij haar kom kijken, maar dat ze dan wel met haar ogen dicht moet blijven liggen en dat ik dan zo terug kom.
Het licht op de overloop wil ze dan wel aan en haar kamerdeur half open en dan is het goed. Dan ga ik even weg en kom na een minuut weer terug. Geef haar een aai over dr bol. Zeg dat ze lekker moet blijven liggen en dat ik zo weer terug kom.
Laat er dan steeds wat meer tijd tussen zitten. en na 3 keer terug te gaan bij dr slaapt ze lekker. Dat vind ik dan nog te overzien. Is vast ook weer een periode dus...
succes! Hoor graag hoe het verder gaat!
 
mijn jongste dochter is bijna 2en half en had nooit problemen met slapen gaan. ze stribbelde nooit tegen als ik haar naar bed bracht.soms had ze hele verhalen met zichzelf ,maar ze ging eigenlijk nooit met tegenzin naar bed.tot de intocht van sinterklaas.ze had de zwartepieten al wel op tv gezien.maar toen de sint in ons dorp in de sporthal kwam en daar ook allemaal pieten rondliepen was ze vreselijk bang.tot overmaat van ramp had de buurvrouw ook bedacht om zich als piet te schmienken en bij ons aan de deur te komen.ja,toen vertrouwde die kleine het helemaal niet meer.want als die pieten zelfs al bij je thuis komen???!!!dus vanaf die dag gilt ze moord en brand als ik haar naar bed breng.en klampt ze zich aan me vast.ik ging wat rondlopen op haar kamertje en als ze sliep legde ik haar in bed.maar nu is die sint allang weg en loop ik nog elke avond indy in slaap.stom weet ik maar de andere 2 moeten naar school en zo slaapt ze het snelst maar je word er wel moe van want ze klimt zelf uit bed en snachts is ze soms ook een paar uur wakker.ik ga dan op een matrasje op de grond naast haar bed liggen want eruithalen wil ik niet en als ik haar laat liggen en uit haar kamer gaat klimt ze met trappelzak en al uit bed.pffff hoe zorg je dat ze weer gewoon gaat slapen??
 
Hallo, ook mijn dochter van twee heeft sinds ongeveer een maand echt problemen om in slaap te komen. Dit is echt voor het eerst sinds haar geboorte. We hebben ook van alles geprobeerd, laten huilen, bij haar blijven, op de overloop zitten. Ik denk ook dat het te maken heeft met de drukke maand december. Ze lijkt niet bang te zijn voor Sinterklaas, maar volgens mij denkt ze daar 's avonds op haar kamertje heel anders over. We moeten echt bij haar blijven tot ze slaapt. Vaak wordt ze 's nachts ook nog wakker en slaapt dan verder bij ons op de kamer in een campingbedje. Dit is vast niet de juiste oplossing maar we hebben onze slaap op het moment hard nodig. Mn vriend heeft het erg druk op zijn werk en over zes weken verwachten we ons tweede kindje. Ook hier is mijn dochterje erg mee bezig, dit kan natuurlijk ook een oorzaak zijn. Woensdag op naar het cb, misschien hebben die nog bruikbare tips. Ik hoop in ieder geval dat het een fase is en dat ze straks weer net zo heerlijk slaapt als voorheen
 
quote: mk2011 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-12-2008 15:37:00'));

Hoi,

mijn dochtertje, krijst sinds een week alles bij elkaar als we haar op bed leggen. We hebben alles geprobeerd...een uur laten gillen, boos worden, troosten en elke keer een aii over haar bol gaan geven en weer weg zonder iets te zeggen. Ze blijft doorgaan en roept aan 1 stuk door MAMA...heel irritant!!
Als ik haar eruit pak en op haar kamer ga zitten valt ze direct in slaap en kan haar zo op bed leggen...lijkt een makkelijke oplossing maar ben bang dat ze hieraan went. Zou het een bange periode zijn??
Tis natuurlijk een heel drukke en spannende periode geweest, haar verjaardag en Sinterklaas...misschien een uitwerking hiervan?

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en gaat het vanzelf weer over of maak ik het erger voor mezelf om haar de aandacht en liefde te geven op zo'n moment??

Groetjes Monique

Hier precies hetzelfde verhaal bij mijn  dochter van 2 jaar en 9 maanden. Ik ben ook radeloos wat ik er aan moet doen. Die tips die ik hier gelezen heb over zelf de douchekop vasthouden, omhoog kijken naar de lamp etc helpen hier dus echt niet! Ik leg bij elke douchebeurt uit dat ik haar haren ga wassen en dat ze ook weer uitgespoelt moeten worden. Haren inzepen heeft ze geen problemen mee. Maar zodra ik die douchekop pak zet ze het al op een gillen. En ja ik zet toch door, ik houd haar hoofd naar achteren en spoel het dan heel vlug uit. Complimenteer haar dan elke keer dat ze het goed gedaan heeft en dat ze een grote meid is. Maar tot nu toe helpt het niet.

Moet zeggen dat het vanaf baby al zo is, vanaf geboorte lag zel al te wringen in bad met gebalde vuistjes. En ook heeft ze een tijdje zelfs helemaal niet in de douche gedurfd, alleen maar in het badje. Maar zoetjes aan is ze uiteindelijk uit haar zelf toch onder de douche gaan staan. En dat durft ze dan weer wel  want dan komt haar hoofd toch ook eigenlijk onder de douche. nah ja



 
Terug
Bovenaan