Krijsen op bed!!

hallo vermoeide moeders, is de rust alweer een beetje teuggekeerd of hebben ze nog meer last van huilen na al het vuurwerk......
December is inderdaad een drukke en onrustige tijd voor kleine peuters....
toch begrijpen ze al veel, ik herken het wat jullie allemaal zeggen, kindje uit bed, op de grond bij het kindje blijven slapen etc.
probleem hiervan is inderdaad hoe bouw je het af en hoe ontkom je aan het schuldgevoel, wat je vaak toch krijgt  "het is niet goed wat ik doe, maar......."
probeer je kind dingen uit te leggen zoals:  het is nacht, we gaan nu slapen, we doen samen de deur op slot zodat er niemand naar binnen kan komen, we gaan iedereen welterusten zeggen, ook de bomen en de vogels buiten etc.
gaat je kind wel huilen, probeer er zo min mogelijk aandacht aan te besteden hoe moeilijk het soms ook is en hoeveel tijd het je ook kost, maar echt ik weet het uit ervaring het helpt wel,
mocht je kind steeds uit bed kruipen, geen slaapzak meer aan doen en een traphekje voor de deur zetten, zodat het wel uit bed kan, maar niet de kamer uit, het kruipt vanzelf weer in bed.

ik weet niet of het voor jullie helpt, maar goed wie weet, veel succes...
groetjes Zwannie
 
Hoi,

Mijn dochter heeft het de ene avond wel de andere niet. Ik ga inmiddels ook niet meer terug haar kamer in want zodra ik de 2e, 3e keer wegga het schreeuwen weer net zo hard verder gaat. Ze roept op een gegeven moment ook IK WIL NIET, en dat is dus het hele eiereten. Ze willen slapen wanneer ZIJ willen slapen en niet wanneer jij zegt dat het bedtijd is.   Het wordt langzaam wel steeds minder dus de knoop in m'n maag tijdens het gegil wordt ook steeds kleiner. Als je concequent blijft wordt het vanzelf beter.
Ik ga af en toe wel kijken als ze dan rustig is geworden. Op het gegil reageer ik dus neit want dan denkt ze dat ze haar zin krijgt door het gegil enne daar trappen we mooi niet in.

groetjes
Desi
 
mijn dochtertje van 2 (sept 2006) heeft ook last van niet willen slapen/ gillen voor het slapen gaan. Het gebeurt gelukkig niet elke dag maar wel vaak de laatste tijd.
We hebben een hele ritueel voor het naar slapen gaan zodat ze weet dat ze gaat, in bad, pyjama aan, tandjes poetsen, boekje lezen en dan mag ze er zelf in klimmen. Als ze begint met jengelen of gillen dat ze niet wil, dan zeg ik meestal dat ze mag zitten en een boekje lezen of voorlezen aan bv een pop. Ze heeft een nachtlampje aan in haar kamer en als ze aangeeft bij mij te willen zijn, vertel ik haar gewoon dat ik in de gang bezig ben en zo bij haar kom kijken. Meestal ga ik een wasje in de mchine doen, wasje vouwen e.d. voordat ik echt naar beneden ga, geef ik haar een kusje.
Gisteravond, helaas...sliep ze om 22u nog niet! ze gaat om 7u naar bed. toen heb ik haar wel 10min bij me gehad en daarna is ze wel in slaap gevallen. waarschijnlijk toch door vermoeidheid en had ik haar eigenlijk niet uit bed hoeven te halen maar ja...
 
Mijn hart breekt maar ik probeer de directe aanpak en zet beneden de stofzuiger aan. Ik weet dat het erger word zodra ik reageer en kom dan is het einde zoek. Ik zit wel met tranen in mijn ogen maar het is de enige oplossing. Eigenlijk duurt het hooguit een half uur soms bijna een uur, maar zelfs al duurt het 10 minuten ik ga door de grond. Vandaar dat ik de stofzuiger nu aanzet ?
 
Ps. Ik heb wel een ritueel en het is inderdaad zo dat hoe vermoeider ze eigenlijk is hoe langer het duurt maar ik las op Google ook ergens een stuk dat ze hersenbeschadiging op kunnen lopen van het gekrijs maargoed dat is weer internet hè Pfff ze is nu stil en ik ben zo verdrietig ervan.. het lijkt of ze het weet en 'manipuleerd' maar ik mag niet meer toegeven ..ohhh wat vind ik dat verschrikkelijk als ze huilt of verdrietig is maar misschien moet ze dat ook even doen om in slaap te kunnen vallen zei cb ..ze is altijd zo lie en vrolijk behalve als ze op bedje gaat ze weet niet half wat ze met me doet ? ik ben zwak maar moet volhouden ofzo?
 
Hoe oud is ze? Mijn oudste deed het ook, soms nog weleens. Op een gegeven moment heb ik gezegd dat ik nier meer voor haar naar boven kom. Dat had ze ook snel in de gaten en sindsdien is het echt minder.
 
Terug
Bovenaan