Krijsen tijdens de fles

<p>Hallo,</p><p> </p><p>Mijn dochter is 4 weken oud. </p><p>Vanaf de geboorte knoeit ze al met de fles geven, het loopt zo uit haar mondhoeken. Maar dronk altijd wel de fles leeg. Sins afgelopen dinsdag ( al 3 dagen ) huilt ze enorm veel en slaapt weinig. Als ik haar de fles wil geven drinkt ze de eerste 30 cc zo weg en daarna begint ze zomaar ineens te huilen en is ze ontroostbaar en wil ze de fles niet meer.  Ze overstekt zich ook tijdens het huilen en ik denk dat ze heel veel last van krampjes heeft. </p><p>We zijn al bij de dokterspost geweest omdat we met onze handen in het haar zaten en mijn hart zo zeer doet omdat ze zoveel verdriet of pijn heeft. We hebben zetpillen meegekregen dus de eerste hebben we haar net gegeven. </p><p>De dokterspost heeft in haar oren gekeken en naar haar buikje geluisterd en gevoelt verder niks. </p><p>Ze heeft trouwens ook klompvoeten en zit voor de 4de keer in het gips en na het gipsen is het eigenlijks begonnen. Maar als ze daar last van zou hebben zou ze continu huilen maar afgelopen nacht ging het goed en vanmiddag ook even 4 uurtjes.</p><p> </p><p>Heeft iemand ervaring waarom ze zo ineens begint te huilen(Krijsen) tijdens en na de fles? </p><p>Dit is onze eerste dochter dus is het allemaal nieuw en voor ons ook hartverscheurend dat ze zoveel huilt en niet weten wat er aan de hand is. </p><p> </p><p>Groetjes Lana </p><p> </p>
 
Hi Lana, och wat zielig! Pijn aan ons moederhart inderdaad.. ik denk dat dit heel klassiek krampjes zijn. Of toch iets met haar klompvoetje. Over dat laatste kan ik niet over meepraten.  Mijn dochter  dronk heel “slordig” onrustig en soms gulzig haar flesjes leeg. Ik probeerde tussendoor te boeren en haar wat meer rechtop te houden (dus niet madonna style voeden, google het maar) en helaas mocht het allemaal niet baten. Rond de 10 weken leek het minder te worden maar dit kwam ook omdat ze een andere soort melk (flesvoeding) kreeg. 
Je kunt haar met haar buik tegen die van jou aanleggen. Warmte helpt bij krampjes en extra knuffelen natuurlijk ook. Misschien dat een warm badje helpt te ontspannen. Dat is wat ik vaak deed en nog steeds doe. En de voetjes masseren met zwitsal slaap lekker lavendel olie. 
Paracetamol zetpillen bedoel je? Je zult er vast uitleg over hebben gekregen maar per gewicht zit er een maximum aan wat je mag geven.
Sterkte ermee en hopelijk gaat dit snel voorbij. Wanneer je er midden in zit denk je dat het oneindig is.. maar echt! Ook dit gaat voorbij. Liefs ?
 
Bij ons was het hetzelfde verhaal en zijn tongriem en lipbandje zijn te kort. Kijk eens op tongriem.com. Misschien is dit t ook bij jullie, is goed te behandelen in Groningen of Den Bosch. 
Kan ze een vacuum maken? 
 
Misschien helpt het om een andere speen op de fles te doen?
Kost het haar teveel moeite of gaat de fles juist te snel? Ook daar zou ze last van kunnen hebben.
 
Misschien al het eerste sprongetje? Mijn zoontje dronk dan ook belabberd tijdens die dagen...
Beetje vroeg bij 4 weken, maar mogelijk ben je ver na je uitgerekende datum bevallen? :)
 
Bij ons was spruw de boosdoener.. Na 6 weken kwamen we erachter dat ze spruw weer veroorzaakt werd door verborgen reflux.
kunnen heel veel dingen zijn, idd ook de speen eens wisselen, gaat misschien niet snel genoeg..
succes!
 
Dank voor de reacties, 
Het blijkt dat ze hele erge krampen heeft en daardoor slaapt ze heel weinig en is ze te moe voor de fles.
We hebben alle soorten spenen en flessen geprobeerd. Wij hebben de dr. Brown fles met speen 1 erop want daar komt de melk niet zo uitlopen. Ze knoeit als nog veel zoals ik kan zien neemt ze de speen niet goed in de mond de mondhoeken sluiten er niet om heen. 
 
Heeft iemand ook ervaring met de dental speen ? 
 
Voor nu voor het de nacht een zetpil zodat ze haar slaap krijgt. En hopen dat de krampen snel overgaan. 
 
Dank voor de reacties, 
Het blijkt dat ze hele erge krampen heeft en daardoor slaapt ze heel weinig en is ze te moe voor de fles.
We hebben alle soorten spenen en flessen geprobeerd. Wij hebben de dr. Brown fles met speen 1 erop want daar komt de melk niet zo uitlopen. Ze knoeit als nog veel zoals ik kan zien neemt ze de speen niet goed in de mond de mondhoeken sluiten er niet om heen. 
 
Heeft iemand ook ervaring met de dental speen ? 
 
Voor nu voor het de nacht een zetpil zodat ze haar slaap krijgt. En hopen dat de krampen snel overgaan. 
 
Terug
Bovenaan