Krijsen...wat moet ik doen?

Hoi allemaal,

Het goede nieuws is dat Esther wat vaker doorslaapt. Wel op het verkeerde moment (na de fles van 18.00 uur gaat ze om 19.30 uur slapen en komt dan pas na 2.00 uur weer), maar daar nemen we voorlopig wel genoegen mee. Ze komt dan weer om een voeding rond 5.00 uur en sliep toen vanmorgen nog door tot 9.00 uur.

Het slechte nieuws is dat ze nu al bijna 2 uur aan het jammeren, huilen en nu krijsen is! Bij mijn weten is ze niet ziek, heeft ze geen vieze broek, zit er geen boertje dwars en heeft ze geen honger. Om kwart voor elf werd ze moe: jengelen, gapen, oogjes vielen dicht. Dus heb ik haar op bed gelegd. Daar ging ze niet slapen, maar keek ze een beetje rond, dan weer even jammeren, even stil, weer even jammeren. Dus heb ik haar laten liggen en ben elk kwartier (als ze lag te mekkeren) even een zoen gaan geven en haar pingelmuziekje weer aangezet. Na een uur mekkeren en rondkijken heb ik haar haar speen gegeven en toen viel ze in slaap. Voor wel 15 hele minuten... Toen ze wakker werd, begon ze te huilen en heb ik haar uit bed gehaald. Alles weer gecontroleerd (broek, boer, etc.), maar na 5 minuten was het bij mij ook niet leuk meer en begon ze weer te huilen. Ze was ook bijna 3 uur wakker geweest en had maar 15 minuten geslapen, dus ik nam aan dat ze moe was. Dus heb ik haar weer op bed gelegd, maar nu ligt ze al bijna weer een half uur uit volle borst te krijsen. Ik ga ieder kwartier even naar haar toe om haar te troosten, maar wat moet ik doen??? Uit bed halen? Maar ze is volgens mij echt moe. Vaker troosten? Gewoon wachten hoe lang dit duurt en zo lang volhouden tot ze in slaap valt? Ik voel me zo'n waardeloze moeder als ik haar laat liggen, maar ja, bij mij huilt ze ook tot ze in slaap valt en dan heb ik liever dat ze in bed slaapt (en daar komt dat schuldgevoel dan weer!). Wie geeft mij raad?

Groetjes,

Eveline

hoi eveline,
wat zielig dat ze al die tijd huilt! En voor jou vreselijk om aan te horen! Maar als je alles hebt gecontroleerd dan is ze blijkbaar vandaag niet in haar hummetje/ heeft ze een "off-day" zoals de dame van baby-massage hier zegt. Ook wij hebben wel eens een dag dat t niet wil, dat alles tegenzit. Kindjes hebben dat ook, zo legde zij uit en de enige manier waarop baby's zich kunnen uiten is huilen.
Tuurlijk ben je géén slechte moeder, je gaat toch vaak kijken en troosten?!! En zoals je zelf zegt: ze huilt zich bij jou op de arm ook in slaap, dan liever in haar bedje anders raakt ze gewend aan t op de arm in slaap komen. Maar als ze lang blijft huilen, voel je je er zelf zo rot bij, dat je haar toch op de arm wilt nemen. Vind ik altijd een moeilijk dilemma. En als ik me minder sterk voel, haal ik jaap op en slaapt hij op de arm.
Jaap heeft weinig lange huilmomenten, dus kan je geen echte tips geven. Maar hart onder de riem is ook vaak fijn he!
Sterkte ermee, hopelijk slaapt esther nu als een roosje!!
Groetjes mira sinds 02-01 mama van jaap

Hoi Eveline,
sneu is dat he? Maar volgens mij hoort het er ook gewoon soms bij. Floor had gisteren zo'n dag. Ik was er zelf ook helemaal een beetje onrustig van. Tuurlijk ben je geen slechte moeder! Als je kindje geen honger heeft, de broek schoon, boertje gelaten en nog steeds huilt, dan kan je er echt als moeder niks meer aan doen.
Het is alleen zo zielig om aan te horen / zien. Daar heb je volgens mij als moeder dan het meest last van. In ieder geval heel veel succes gewenst!
gr Ruth

hoi eveline
boas heeft gisterenmiddag/avond ook veel meer gehuild dan normaal.miscchien een sprongetje?hij sliep ook heel weinig en was daardoor moe en doordat hij moe was dronk hij zn flessen slechter waardoor hij weer eerder honger had.toen hij na een fles weer door bleef brullen heb ik hem lekker in badje gedaan en lekker ingeolied en getut.toen nog ff knuffelen en toen heeft hij een half uurtje eerder zn bedtijdfles gehad.dan krijgt hij iets meer als overdag.die ging schoonleeg en toen heb ik hem in bedje gestopt.hij heeft toen nog 5 minuten gehuilt en viel toen als een blok in slaap.om 12 uur moest ik hem wakker maken voor de avondfles.
misschien kan je esther ook even afleiden en helpen ontspannen met een badje en even lekker masseren/insmeren en dan na een goeie volle fles naar bed.hopelijk slaapt ze dan even goed.
sterkte met haar.je bent echt geen slechte moeder als je haar laat huilen.ik voel me ook slecht als ik dat doe,maar uiteindelijk valt boas heerlijk diep in slaap.terwijl als ik om hem heen blijf hangen het alleen maar langer duurt.
groetjes kari

Hoi Eveline,
rot voor je. Doet mij ook denken aan een sprongetje hoor. Ik hoop dat het de rest van de dag wat beter is gegaan. Anders misschien lekker even wandelen of een rondje in de auto rijden. Quinn slaapt daarvan eigenlijk altijd wel in.
Laat je weten hoe het verder is gegaan ?
Groetjes Veerle

Hoi   meiden,

snif snif snif, bedankt voor de lieve reacties. Bij mij zitten na zo'n dag de traantjes ook wat losser...
Nou, nadat ik het berichtje geplaatst had viel Esther 5 minuten later in slaap. Helaas was ze 20 minuten later weer wakker! Toen was het bijna tijd voor haar fles en die heeft ze opgedronken. Daarna was ze gelukkig stil en redelijk gezellig. De rest van de middag heeft ze niet meer gehuild, maar ze wilde wel de hele tijd bij mij zijn. Niemand anders was leuk en zodra ik haar weglegde was het ook brullen. Ik heb haar maar lekker dicht bij me gehouden, want ik voelde me zoooo schuldig (slecht reden, he?). En....toen is ze bijna de hele middag wakker geweest! Feitelijk is ze dus bijna non-stop wakker geweest van 9.00 uur 's ochtends tot 19.00 uur 's avonds. Blijkbaar huilde ze alleen omdat ze niet alleen wilde zijn en niet wilde slapen. Om 19.00 uur hebben we haar op bed gelegd, toen heeft ze 10 minuten gehuild en nu slaapt ze nog steeds. Hopelijk tot haar volgende voeding...
Ik hoop dat het een sprongetje was en dat het niet zo blijft. Nou was ik zelf vroeger ook zo (toen ik 1,5 jaar oud was sliep ik helemaal niet meer overdag...), dus ze heeft het niet van een vreemde als dit blijvend blijkt te zijn...

Liefs,

Eveline

ps: Hebben jullie ook wel eens het idee dat die kleintjes veel slimmer zijn dan de boekjes zeggen? Esther brulde steeds als ik haar weglegde, totdat ik haar weglegde om haar jas aan te trekken. Toen begon ze te grijzen! Ze zeggen dat kleintjes op deze leeftijd nog niet bewust proberen om hun zin te krijgen, maar toch...

Hoi allemaal,
Mijn kleine man lag de laatste tijd ook best wel vaak te krijsen als ie net een kwartiertje had geslapen. Ik ben erachter dat hij het heerlijk vindt om op zijn buik te slapen. Hij komt nu 's nachts niet meer om de 3 uur, maar om de 6 uur ! Hij is iets meer dan 7 weken en al heel sterk in zijn nek. Hij draait al een tijdje zelf zijn hoofd van links en  naar rechts. Dus dan lig ik een stuk rustiger in mijn bed. Misschien is het een idee ...
Groetjes,
Sas (Bram 23-01-2007)

Hi Eveline,
Ik moet zeggen dat ik mijn babytje nog steeds niet laat huilen, zij is nu bijna een half jaar, en soms heeft ze van die dagen dat ze de hele tijd op de arm wil.
Ik doe dit dan ook heel braaf, schijnbaar heeft ze me dan toch nodig.

Als dit blijft kun je misschien overwegen om eens naar een ostheopaat te gaan, misschien zit er iets niet goed, last van nekje ofzo.

Misschien wil ze wel gewoon lekker bij je zijn, ze heeft immers ook negen maanden in je buik gezeten.
Weet het verder ook niet, succes.
Voel je vooral geen slechte mama.
X

Terug
Bovenaan