Krijsen...wat moet ik doen?

Hoi,

Ja, Esther ligt ook graag op haar buik. Als ik haar de door het cb 'verplichte' paar minuutjes op haar buik leg, doet mevrouw niet haar hoofd omhoog, maar haar vingers in haar mond en gaat liggen dutten. Maar ik vind het toch een beetje eng...

Bij een osteopaat lopen we al, want Esther heef idd last van haar nek. Maar ze zal er toch niet opeens zoveel meer last van hebben?

Krijg het gevoel dat ze nu ze 's nachts zo lang slaapt, ze overdag niet meer zo goed diep in slaap kan komen. Vanmiddag een lange wandeling door het bos gemaakt, en toen was ze juist weer niet wakker te krijgen toen we thuis waren. Blijkbaar heeft ze gewoon een tijdje nodig om echt in slaap te vallen?
Overigens heeft ze nu ook wat verhoging (37.8) dus ik hoop niet dat ze ziek wordt! Het zal toch niet de aanloop naar tandjes krijgen zijn?

Groetjes,

Eveline

ps: Sterkte Annet!

Hoi evelien. Hoe gaat het nu met je kleine meid?
Vervelend hè,als ze zo huilen/krijsen en ze kunnen niet zeggen wat er is.
Soms zou ik wel eens een gebruiksaanwijzing willen hebben maar helaas we moeten ons gevoel volgen! Teun kan ook echt krijsen en of we nu aan het wandelen zijn of in de auto zit het maakt hem niks uit. Alleen als hij op de arm ligt en ik wiebel stevig op en neer (voor mijn gevoel te stevig) dan valt hij ooit in slaap. dus denk ik dat ik de berm eens moet bewandelen ipv het fietspad haha. Teun slaapt ook veeeel beter op zijn buikje mar ik vind dit voor s`nachts te eng. Ze zeggen dat het na 3-4 maanden ineens allemaal voorbij kan zijn,er zit dus niks anders op dan afwachten. Ik ga ok naar de osteopaat maar hij zegt dat de klachten kunnen verergen na een behandeling.
Succes meid,en onthoud dat je niet de enige bent en niet aan je zelf gaan twijfelen hoor!!
Groetjes Mikkie.

Hoi,
dat van het stevig wiegen herken ik Mikkie. Dat is bij Quinn ook al tijd. Als ik stevig wieg in een tempo waarbij ik denk "hier kan je toch niet bij slapen" beginnen zijn ogen langzaam dicht te vallen en valt hij in slaap. Komt omdat ze in de buik ook altijd sliepen als je liep, danste, op en neer bewoog etc. Dus ze zijn wat geschommel gewend.
Groetjes Veerle

Dag eveline

Heb je al gedacht aan darmkrampjes? Mijn Loek had nooit last van darmkrampjes, maar tijdens de regeldagen/het sprongetje (dat overigens 1,5 week duurde, niet een paar dagen...) had hij daar meer last van. Volgens het CB kwam het waarsch. omdat hij meer ging drinken en meer last kreeg van bv melkproducten/kaas die ik had gegeten. Als ik terugdenk, kan dat zijn. Ik eet 's ochtends altijd melk of yoghurt en 'smiddags (ong 6 uur na het eten zit het in de melk) begon het gejengel en gehuil. Het hoogtepunt een paar dagen geleden, de avond nadat ik rijstwafels met kaaspoeder had gegeten: 2 uur krijsen. Heel zielig! Het buikje warmwrijven hielp een tijdje.
Nu eet ik als experiment een paar dagen geen melkproducten en kaas meer en het is idd minder. Mijn tevreden mannetje is weer terug! Hij valt zelf tevreden en voldaan in slaap na de voeding, dat was ook alweer lang geleden.

Ik lees in geen enkele reactie iets over de krampjes nl...

Succes,
Rosanne, mama van Loek (22-02-2007)

Hoi,

Gisteren heeft ze de hele middag geslapen en vannacht ook weer heel goed. Moest haar om 2.00 uur wakker maken voor haar voeding, want ze had om 18.00 uur voor het laatst gehad en om 22.00 uur was ze niet wakker te krijgen... Nu is ze weer vrolijk en gezellig, gelukkig! Wel heeft ze lichte verhoging en wat vochtigere ontlasting. Help?!

Darmkrampjes heeft ze een tijdje heel heftig gehad. Maar ik had juist het gevoel dat dat nu voorbij was. Ik voel het niet meer zo borrelen en ze trappelt niet meer zo met haar benen. Ze krijgt kv, dus het kan ook niet te maken hebben met wat ik eet. Ook gebruik ik nu regelmatig (preventief) cinababy en dat lijkt ook goed te helpen. Misschien toch een sprongetje? Woensdag was ze precies 8 weken en volgens de sprongenwekker begon het dan weer...

Groetjes,

Eveline

Hoi Eveline,
doet jou sprongenwekker het? Bij mij niet. Of ik moet nog iets krijgen als Quinn precies 8 weken is. Maar ze tellen toch vanaf de uitgerekende datum? Hij was nml. 9 dagen te laat en ik dacht dat ze die bij zijn echte leeftijd optelden.
Fijn trouwens dat Esther nu zo goed slaapt. Misschien wel het begin van doorslapen?!
Ik hoop het voor jullie.
Groetjes Veerle

Hoi Veerle,

Ja, mijn sprongenwekker doet het! Esther was woensdag 8 weken, maar is een week te vroeg geboren en gisteren kreeg ik dat mailtje. Dus als ze rekenen vanaf de uitgerekende datum, dan klopt het ongeveer.

Esther slaapt inderdaad al een paar dagen door, sinds ik de voeding verdik met johannesbroodpitmeel. Alleen slaapt ze dus na de voeding van 18.00 uur door, i.p.v. na 22.00 uur... Ze is dan niet wakker te krijgen. Maar als we haar laten liggen, komt ze pas tegen drieën weer en dan nog is ze niet echt wakker. Dus wat zal ik doen? Laten liggen of wakker maken? Ik weet het nog even niet...

Groetjes,

Eveline

Terug
Bovenaan