krijsen

hoi nien,

nou mijn zoontje 4 1/2 maand heeft gisteren ook behoorlijk gekrijst. en waarom weet ik niet. hij was lekker aan het slapen en opeens krijsen niet meer te troosten, heb hem bij mij op de arm genomen en maar wiegen en liedjes zingen en toen werd hij wat rustiger. dus ik denk nien dat heel veel baby's dit best weleens hebben, je bent zeker niet de enige.

gewoon heerlijk troosten en knuffelen.
groetjes mirjam
 
Tja in de hal zetten van een baby gaat mij ook wel wat ver. Ik moet zeggen dat ik deze huilbuien niet herken, als jij zegt dat het anders en heviger is dan het huilen bij krampjes weet ik niet zo goed waar je dan wel aan moet denken. Misschien kun je het eens bespreken op het cb of met je huisarts. Gewoon om uit te sluiten dat er iets met hem aan de hand is. Het klinkt ook alsof hij op dat moment driftig is, dus misschien is het inderdaad spanning uiten. Als hij wat driftig van karakter is bouwt hij misschien wat eerder spanning op en uit hij dat misschien wat heftiger.
 
Soms kan het inderdaad spanning zijn. Na bv een drukke dag, visite, of iets anders dan thuis.

Ik merkte het aan Mara dat ze die buien ook had maar dat was met vlagen en meestal maakte ze dan een ontwikkeling door of bijna. Stond op het punt van rollen, zitten, tandjes krijgen dat soort dingen. Maar ook als ze al meer willen dan ze kunnen kunne ze heel gefrustreerd raken en zo gaan huilen.

Misschien dat je wat herkent

groetjes joyce mama van Mara.

Ps een baby op de gang zetten nee een baby heeft op zo een moment behoefte aan troost en geborgenheid. Ookal is het een driftbui. Wat is er fijner om bij iemand die je vertrouwd lekker uit te razen. Doen we dat allemaal niet?
 
Terug
Bovenaan