@Krissy

Lieve Marieke,

Helaas ben ik gisteren op het werk ongesteld geworden. Kreeg krampen tijdens het lesgeven en toen wist ik al genoeg...
Gistermiddag heb ik tussendoor even naar de assistente van de gynaecoloog gebeld en ik moet nu morgen op dag 3 naar het ziekenhuis. De assistente leek het beter om duidelijke afspraken te maken met de gynaecoloog en om een echo te laten maken. Dit om er zeker van te zijn, dat ik geen cyste heb.
Ik ben na de Clomid wel zelf ongesteld geworden, dus dat is een lichtpuntje. Dit betekent dat ik wel een eisprong heb gehad...
Wanneer ik morgen ben geweest, zal ik even een nieuw berichtje plaatsen hoe het bij mij nu verder gaat. Ik vermoed dat ik net als jij een dubbele dosis Clomid zal moeten gaan slikken en daar morgen dan mee moet starten. Ik hoor het morgen wel en jij weer van mij.

Hoe gaat het nu met je? Heb je nu last van bijwerkingen met de dubbele dosis Clomid?
Ik ga voor je duimen dat het deze maand lukt ;)

Liefs,
Krissy

Lieve Krissy,

Wat balen dat je ongesteld bent geworden zeg. Natuurlijk houd je daar rekening mee, maar de hoop dat het wel lukt is ook altijd zo groot!
Wel fijn dat je morgen naar het ziekenhuis moet. Ik zou zeker goede afspraken maken met de gynaecoloog over het monitoren vanuit het ziekenhuis. Ik ben benieuwd wat de echo laat zien. Hopelijk zit er geen cyste.

Inderdaad is het wel een lichtpuntje dat je zelf ongesteld bent geworden. Dat betekent neem ik aan ook dat je geen Provera hoeft te slikken en gelijk door kunt met de nieuwe ronde Clomid. Maar, op zich heeft de Clomid wel gewerkt toch, er is alleen geen eitje bevrucht. Dan zal je vast niet de dubbele dosis hoeven slikken? Nou ja, dat gaat de arts je morgen gewoon vertellen natuurlijk!

Bij mij gaat het wel aardig. Had even een dipdagje op mijn werk. Er kwam echt niets uit mijn handen vandaag. Ben ook een beetje brak. Een soort kater zonder alcohol gedronken te hebben... Hopelijk is het morgen over. En of dat nu van de dubbele dosering komt? Tijdens het slikken heb ik in ieder geval nergens last van gehad. Misschien zijn dit naweeën.

Wat grappig trouwens dat je voor de klas staat. Op een basisschool of in het voortgezet onderwijs? Ik heb zelf ook jaren voor de klas gestaan, de laatste jaren voor groep 3 (geweldig!).

Leuk hoor, de twee meiden met wie ik hier veel contact heb en ook echt een klik voel, jij en Daisy, staan allebei voor de klas. Soort zoekt soort zullen we maar zeggen, haha! Misschien moeten we een subclubje oprichten :)

Nou meid, veel succes morgen en laat inderdaad weten hoe het afloopt, want ik ben ontzettend benieuwd!

Veel liefs, Marieke

Lieve Marieke,

Het klopt dat er altijd de hoop is dat het lukt...
Ik hoef dan inderdaad geen Provera meer te slikken, nu is gebleken dat ik door de Clomid, eisprong, ongesteld ben geworden. Misschien hoef ik ook geen dubbele dosis, scheelt weer.

Fijn dat het slikken van de Clomid weer zo goed is gegaan. Een dagje jezelf brak voelen kan natuurlijk altijd een keer voorkomen.

Ik ben docent Nederlands 2e Graad op een middelbareschool voor mavo/havo/vwo en geef les in de 1e, 2e en 3e klas. Ik ben begonnen met de Pabo en heb alleen invalwerk gedaan in het basisonderwijs.
Sta je nog steeds voor de klas of niet?
Je zegt heb gestaan, werk je nog wel in het onderwijs?

Intuïtie denk ik van ons drie ;-)

Ik laat morgen even weten hoe het is gegaan, dan blijven we op de hoogte van elkaar en kunnen we elkaar goed steunen...

Liefs,
Krissy

Lieve Krissy,

Wat superleuk dat je Nederlands geeft. Na de pabo heb ik eerst een jaar fulltime voor de klas gestaan. Tijdens dat jaar ging het weer kriebelen en wilde ik verder studeren. Eerst in deeltijd Nederlands gedaan aan de Universiteit Utrecht. Vandaar dat ik het erg leuk vindt dat je Nederlands geeft ;-) Ik heb dat in 5 jaar gedaan en in die tijd parttime voor de klas gestaan. Daarna heb ik er nog een master Communicatiestudies achteraan gedaan. Die kon alleen maar fulltime, dus toen ben ik gestopt met lesgeven en heb een jaar 'vol' gestudeerd.

En nu werk ik op Hogeschool Utrecht, op de Faculteit Educatie en werk ik daar op de afdeling Marketing & Communicatie. Al mijn passies, onderwijs, Nederlands en communicatie, heb ik nu verenigd in deze baan. Dus inderdaad, niet meer voor de klas, maar wie weet ga ik dat ooit wel weer doen hoor!

Nou, nogmaals succes morgen!

Liefs, Marieke

Leuk, nog een leerkracht erbij!
Ik lees jullie stukjes altijd even door om weer op de hoogte te zijn! :)

Ik ben blij dat er voor jullie allebei schot in de zaak zit, in die zin van: actie!

Krissy, balen dat het niet raak is deze ronde. Idd, als je eisprong wel zelf komt, is dat al een groot pluspunt!

Marieke, ik hoor om me heen iedereen over een katergevoel en ook een lusteloos gevoel. Heb er zelf ook last van.
We zijn gewoon toe aan het voorjaar! Lekker zonnetje en weer meer buiten gaan leven!

Jullie zijn aan de hormonen om regelmaat in je cyclus te krijgen/eisprong op te wekken. Ik ben aan hetwachten op de HSG die (eindekijk!) maandag gedaan moet worden.
Ook ik hoop daarna een heel stuk wijzer te zijn, al hebben ze me al voorbereid op een half jaar niets. Als er niets afwijkends te vinden is, moeten we een half jaar afwachten: klinkt zoooo lang op dit moment!
Als er wel iets wordt gevonden of als ze twijfelen, wordt er een kijkoperatie gedaan en daar volgt dan een behandelplan uit.

Hier dus even afwachten!

Succes komende ronde, we lopen vast alledrie aan het ind van het jaar met een dikke buik rond! (Of heel stiekem al met een hummeltje...:) )

Liefs Daisy

Ha Daisy,

Ja, welkom bij de onderwijsclub, hahaha!

Ik heb vandaag maar een vrolijke lente-achtige bloemenpanty aangetrokken. Dat scheelt al de helft. En, het zonnetje schijnt, dus ik ga er gewoon weer keihard tegenaan.

Maar, spannend zeg, de HSG. Ik hoop dat het meevalt en dat er niets afwijkends te vinden is. En als er toch wat wordt gevonden dat er makkelijk iets aan gedaan kan worden.

En tja, dat wachten... het is zo herkenbaar. Elke week is er eentje te veel. Met de eerste mislukte hormonenkuur ben ik twee weken 'verloren'. Zo voelt dat echt... als verloren weken. Nou ja, ons geduld wordt al een tijd op de proef gesteld, maar ja... we willen zo graag!

Nou meid, geniet van je vakantie!

Liefs, Marieke

Deze ronde verlies ik ook, want de HSG valt net na mijn eisprong en je mag dan niet zwanger zijn, dus deze ronde maar overslaan!
Kon ook kiezen om nog een ronde te wachten met de HSG, maar dat wilde ik niet. Nu gebeurt er tenminste wat!

Fleurige kleding helpt idd en als dan ook het zonnetje nog heerlijk schijnt!

Gisteren naar Utrecht geweest, lekker winkelen en daarnet had ik een fotoshoot voor in de knipmode (tijdschrift), dus mijn vakantie kom ik wel door! Verder een beetje opruimen en schoonmaken, zodat we dit weekend lekker vrij hebben van het huishouden!

We houden elkaar op de hoogte!

Terug
Bovenaan