Kritische vragen

A

Anoniem

Guest
Op 29 april ben ik bevallen na een zwangerschap van bijna 18 weken.

Al snel dacht ik dat snel weer zwanger worden mijn problemen zouden oplossen.
Gelukkig was er iemand die mij kritische vragen stelde. Niet om mij te kwetsen (zoals sommige andere hier op het forum dachten) maar omdat ze mij wilde begrijpen. En omdat ze mij na wilde laten denken.

Door haar vragen heb ik nagedacht en kwam ik tot de conclusie dat ik grotendeels goed bezig was, maar dat ik er echt niet teveel van moest verwachten dat ik gelijk weer zwanger zou zijn. Godzijdank, want na een zwangerschap van 18 weken zijn je hormonen goed door de war, en zou die eerste menstruatie een enorme opdonder gegeven hebben, als ik vooraf niet door kritische vragen van iemand er over nagedacht had.

Het forum heeft mij geholpen na te denken over mijn beweegredenen, en hoe ik er mee omgaat. Nooit heb ik gezegd dat ik er niet mee bezig was. Ik heb Titiana dan ook uitgelegd waarom ik er op mijn manier mee bezig was. Want dat was de vraag van Titiana. Waarom zijn sommige vrouwen er zo mee bezig? (Misschien moet men de vraag eens beantwoorden ipv zich gekwetst te voelen)

Daarna heb ik een zeer cynisch stuk geschreven. Niet omdat mensen er niet mee bezig mogen zijn. Dat heb je mij nooit ergens zien zeggen. Maar ik merk wel om me heen dat we steeds ongeduldiger worden. En soms zou ik dan ook willen dat we wat minder planmatig bezig zijn, wat minder gebruik kunnen maken van allerlei technieken, maar gewoon wat meer vrouw zijn en onszelf.

Een forum is er om je te uiten. Daar mogen dus ook vragen gesteld worden. Juist het uitwisselen van hoe anderen er tegenover staan kan voor jezef betekenen dat je eens nadenkt.

Wat wel het nadeel is van een forum, het is geschreven, zonder gezicht erbij, zonder dat je ziet wat iemand daadwerkelijk bedoeld. En als iemand zich gekwetst voelt door een paar woorden, dan moet diegene ook eens bij zichzelf nadenken 'Waarom?'

Dames het gaat jullie goed.
Ik hoop dat jullie wensen uitkomen en dat jullie snel op een volgend forum zitten.

Succes
Miep

hoi,
ik heb met verbazing de eerste discussie gevolgt en met onsteltenis deze.
jullie vergeten met zijn alle 1 ding!!!!!als je al de moeite neemt om dit forum op te zoeken op de comp(die overigs onze moeders nog niet hadden op deze manier!!!!!) dan ben je er al mee bezig.
bij mijn   eerste was ik er totaal niet mee bezig maar zat ik ook echt niet op de computer!
dus laat iedereen in zijn waarde.
en of je er nu 1 mnd of een jaar mee bezig bent het is ALTIJD spannend.
groetjes romy

Hoi Miep.............

het is helemaal klote wat jou is overkomen, maar waarom ohhhh waarom wil je dit persee op de spits drijven............. je hebt de reacties van anderen ( ook mij ) gezien, uiteindelijk laten we het erbij en nu weer dit ???

Zijn je hormomen een spelletje met je aan het spelen ? Wil je nu echt nog steeds van dit soort discussies ??

We zijn ermee bezig, daarmee klaar ! Zoals al 500 x gezegd.............laat een ieder voor zichzelf bepalen hoe en hoeveel. En zijn er hier vele die niet op kritische vragen zitten te wachten maar gewoon lekker even haar "ei" kwijt willen en willen beppen over wat hun pijntjes en ervaringen zijn. Laat het nou gewoon begaan en begin niet steeds opnieuw een discussie die niemand bij voorbaat al wint........ het is niet nodig.

Ik begrijp dat de intonatie van een bericht compleet verkeerd opgevat kan worden en je hebt gezien dat dat ook inderdaad gebeurt, maar laat het in hemelsnaam gewoon rusten. Laat iedereen hier lekker haar verhaal kwijt kunnen zonder dat ze zich af moeten vragen of je ja/nee bekritiseerd wordt, daar is dit forum niet voor bedoeld.

We leven in het jaar 2005, het tijdperk van de computers. Ik dank god op mijn blote knieen ( ben overigens niet gelovig) dat ik de mogelijkheid heb om internet op te starten en erachter te komen dat er vele manieren zijn om je eigen lichaam te leren kennen. Zonder dit had ik vele dingen niet begrepen cq gesnapt.   Ben ook al eerder zwanger geweest en verloren na 10 weken ( is natuurlij kwel wat anders dan 18 weken, begrijp me niet verkeerd) Destijds wist ik niets, nu weet ik dmv dit forum veel en veel meer EN ik vind hier mensen die hetzelfde mee hebben gemaakt en mensen die dat niet hebben maar wel zo lief zijn een hart onder de riem te steken.
Laten we het gewoon zo houden.............dan blijft het gezellig.

groetjes,

Bianca

Hoi Miep en iedereen,

Ik ben het wel eens met Romy. Als je een forum op zoekt ben je er mee bezig. Dat kun je wel heel hard ontkennen, maar dat is jezelf voor de gek houden. Bovendien als het wat langer gaat duren ga je jezelf toch vragen stellen. Bij mijn eerste zwangerschappen ging het heel anders. En dat is pas 3 jaar geleden. Bij de eerste poging was ik er niet zo druk mee bezig. We klusten op de goede dagen. Meer niet. Mijn vriendin was na 3 maanden al helemaal hopeloos, en ze begon met temperaturen. Dat heb ik nooit gedaan. Ik heb de natuur zijn gang laten gaan. De eerste keer eindigde in een miskraam, en toen sloeg het behoorlijk om bij mij. Misschien omdat een andere vriendin inmiddels zwanger was, en mijn n icht moest bijna bevallen. Ik vond gewoon dat het mijn tijd wel een keer was. Heel krampachtig hebben we 3 maanden geklust. Ik kreeg van mijn vriendin een chinees gelukspoppetje, en kalmeerde. Het was diezelfde maand raak! En dit keer ging het goed. Er kwam een pracht zoon.
Nu is het deze keren helemaal anders. Ik heb internet ontdekt. Weet hoe het zo'n beetje werkt, en laat het dus voor mij werken. Ik zoek zekerheid hier op het forum. Liefst ook bevestiging. Ja, op dit moment ben ik er weer meer mee bezig. En ja, weer pas zo erg na een miskraam. Ja, ik heb een maansteen. Inmiddels ook weer een gelukspoppetje gekregen. Maar daar houd het voor mij mee op. Ik weet wanneer mijn ei aan de wandel gaat, ik voel hem. Dus temperaturen vind ik niet nodig. Nu na 4 ronden begin ik weer een beetje rustig te worden. De dwang om weer zwanger te raken is iets gezakt. Maar tijdens mijn ei komt hij best wel weer eens naar boven. Sleur ik manlief weer mee naar boven. Maar het gaat echt nog wel een keer lukken. Het duurt alleen wat langer.
Ik wens iedereen veel succes met zwanger raken! Doe het op de manier die jullie goed vinden. En als je er veel mee bezig bent, zolang jij er zelf geen last van hebt is het toch prima?
En wie dacht dat onze ouders er niet mee bezig waren denken echt verkeerd! Is iedereen de dominee of pastoor vergeten die op de stoep stond als het binnen een jaar niet gelukt was? Of de dorpsroddels als het niet leek te lukken? Onze ouders wisten ook niet zoveel erover als wij nu. De voorlichting begon pas als je ging trouwen. En dan werd er gezegd dat '"er" kindjes van kwamen. De rest mochten ze zelf uitvogelen. En wie denkt dat dat lang geleden is: Mijn vriendin is nooit voorgelicht door haar ouders. Op haar trouwdag zei haar moeder: Volgens mij weet jij al hoe het werk, ik denk niet dat ik nog wat moet vertellen! ( en dat is 6 jaar geleden!)

Groetjes, Kat

Hallo allemaal
(of liever: ieder die dit leest)

Miep, ik ben het met je eens.
Ik moet zeggen dat ik alle discussies en de comotie niet echt gevolgd heb. Ik heb er wel wat van gelezen maar ik heb me gewoon niet aangesproken gevoeld. Ik heb dan ook geen cynische berichten gelezen.
Ik denk dat het goed is om te bedenken dat iedereen zelf de keuze maakt om berichten te lezen, zich aangesproken te voelen en vooral om wel of niet te reageren.

Ik ken nooit de achtergronden van degene die de vraag stelt. Ik ga er vanuit dat iemand een vraag stelt uit belangstelling en met niets dan goede bedoelingen. Als ik denk dat mijn antwoord wat toe te voegen heeft dan reageer ik en anders niet.  Wie ben ik om te zeggen dat een vraag onzinnig is? Voor een ander kan het wel een heel belangrijke waardevolle vraag zijn, zoals in het voorbeeld van Miep.  
En als ik me door een vraag gekwetst voel bedenk ik: ik ben degene die zich aangesproken voelt, ik laat mezelf kwetsen.  In plaats van de vragenstelster aan te vallen kan ik ook altijd nog gewoon vertellen wat haar vraag met me doet en hoe  dat komt. Daar heeft ze misschien meer aan en ikzelf waarschijnlijk ook omdat ik zo gedwongen wordt mijn eigen gevoel eens  duidelijk onder woorden te brengen.
 En daarbij: de beste manier om een bepaalde discussie naar de achtergrond te laten gaan is door er gewoon niet op te reageren, dan komt ie niet steeds weer naar boven.

Niet iedereen kan altijd even tactisch zijn. Laten we gewoon uitgaan van elkaars goede bedoelingen en het vooral gezellig houden.
Is ook beter in onze situatie toch?!!

Succes allemaal!!
Maisie

Hoi Miep
Ben het ook helemaal met je eens. Het lukt me niet om in mijn eigen discussie nog te reageren (doet het niet). Ik begrijp dat ik heel wat commotie heb veroorzaakt, moet ook eerlijk zeggen dat ik dus mijn verhaal en vraag wel 10 keer heb over gelezen om te kijken wat ik nu fout heb gedaan. Ik had het ook gericht aan degenen die net bezig zijn om zwanger te raken en die NIET een geschiedenis of een verhaal hebben... kennnelijk reageert iedereen in emotie dus heel naar soms... want ik kreeg op mijn kop dat het de manier is waarop ik het geschreven had en gebracht had, en ik kreeg juist het gevoel dat ik het recht niet had om deze discussie te starten. Over de manier waarop ik het geschreven heb: volgens mij netjes en voorzichtig en respectvol, ik vind juist veel reacties van sommigen NIET RESPECTVOL en een rare manier. Ik heb iedereen in zijn waarde gelaten.
En in jou situatie was deze discussie ook niet aan jou gericht en toch lees je hem en reageer je heel
normaal en redelijk met jouw ervaring. Die overerigens afschuwelijk is.
Dames, ga vooral je gang verder zoals je je er goed bij voelt, niks mis mee, ik kan het nog wel honderd keer zeggen, maar ben bang dat jullie allemaal boos blijven.... nou ja, jammer dan!

Groeten Titiana

ik ben niet boos hoor!
ik vind dat zowel titiana en miep het heel netjes opschrijven en niemand willen beledigen, en vinden dat iedereen ermee moet omgaan zoals zij dat wil en het is wel duidelijk dat ze zich er rot over voelen want ze proberen elke keer maar weer duidelijk te maken dat dit niet hun bedoeling was.
of je het ermee eens bent of niet dat is een ander verhaal maar ik vind dat ze het heel netjes opschrijven!
het enige waar ik boos over ben is dat ik dit bericht heel vaak moet overschrijven omdat het niet geplaatst wordt!!!!!!haha
laten we vooral blijven lachen met z'n allen!!!!

veel liefs en vrolijke groetjes leetje 1981

Bri,

je bent mooi als je boos bent, kom je nu weer van de kast af?

Miep

Terug
Bovenaan