Krop sla

Normaal halen wij ook alleen buitenste bladeren er af, maar sinds ik zwanger ben wassen we na het snijden. Ik denk dat er niet veel meer naar binnen zit, zeker geen toxoplasmose, maar voor de zekerheid. Larven enzo kunnen natuurlijk wel dieper zitten. Maak je voor nu niet al teveel zorgen, je kunt er toch niks meer tegen doen. En vraag de volgende keer of ze toch alles nog een keer wil wassen. 

Ik vind jullie reacties interessant. Ik haalde eerst alleen de buitenste bladeren er af, wassen en als het er schoon uit zag vond ik het oké. Totdat ik een keer een slak vond in het midden..... Ik heb er echt van geleerd en maak dus tegenwoordig echt per blaadje schoon. Misschien wat kritisch, maar er kan dus echt wel van alles binnen in die krop zitten zonder dat je het ziet. Ik zeg dus: WASSEN!

Haha zo herkenbaar! Waarschijnlijk maak ik mij ook te druk, maar ik eet 1000 keer lekkerder als ik weet dat mijn sla of welke andere groente of fruitsoort goed gewassen is. Er worden vaak grappen over gemaakt in mijn omgeving maar dat maakt mij niets uit. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt. 

Terug
Bovenaan