Kruiden en conserveringsmiddelen in "pakjes", laten jullie de kids al mee-eten?

Had gisteravond nog een nieuw topic geopend maar PC liep vast grrrrr
Opnieuw dus:
de vraag was in hoeverre jullie kindjes al mee-eten met de pot. Ivar eet wel mee als we groente, vlees en aardappelen eten, maar bij pasta, ovenschotels ed nog niet, ivm de kruiden en conserveringsmiddelen die in de "pakjes" zitten. Vind het wel handig als hij straks 1 is en veel meer mag hebben.
Hebben jullie ervaring met dit eten, krijgen ze daar last van?

Groetjes Jenneke mv Ivar 18-9-06

Stijn krijgt geen poeders, behalve dan z’n opvolgmelk dan...

Eigenlijk kook ik nog altijd apart voor hem. In één keer een hele berg maaltijden en dan de vriezer in. Bv in vier soorten... voor de variatie.
Wat mij betreft zo min mogelijk E-nummers. Let er zelf tegenwoordig ook meer op dus binnenkort met de pot mee als het kan.

Hallo,

Jente krijgt alles te eten, behalve als ik het te scherp of te erg gekruid vind.
Hij heeft van de week zitten bunkeren van spaghetti uit een pakje. Hij krijgt het natuurlijk niet elke dag en als wij iets eten wat hij echt nog niet mag (kip siam ofzo) dan krijgt hij een potje!

Groetjes Fennie en Jente

Tess krijgt gewoon nog potjes, we proberen wel steeds een paar hapjes "gewoon" eten, maar het is nog geen succes. Laatst met de bloemkool heeft ze wel iets gegeten, want mama wilde haar geen potje geven want ze moet toch wennen. Gelukkig heeft ze toch goed geslapen. Wel krijgt ze vaak hapjes, eigenlijk van alles, gewoon om de smaakjes te leren, dus van overschotel tot aardappels en groente. Ik kijk wel uit met wat ze krijgt, niet te veel "rommel" maar ik ben van mening dat je die 1 jaar grens niet te nauw moet nemen, er gaat geen schakelaar om als ze 1 worden zodat ze alles kunnen en mogen eten. Ik denk dat geleidelijk laten wennen beter is.

Dus voor Tess kleine hapjes om te proeven en verder nog de oude vertrouwde potjes.

Nanda

Hoi,
Skip eet sinds een paar weken regelmatig mee met ons. Aangezien wij zelden   gekookte aardappelen, vlees en groente eten, eet hij lasagne, ovenschotels, macaroni, verse soepen, vis uit de oven. Ik let daarbij niet meer op toevoegingen in eten, hij is bijna 1 dus mag (volgens mij) al veel hebben. Daarbij eet hij verder over de dag zeer verantwoord dus.....  Als we echt pittig eten, geef ik hem een potje. Vindt hij ook heerlijk.
Hij vindt het helemaal geweldig om mee te eten, hij is dan helemaal trots. Hij vindt het ook echt lekker, behalve nasi..... die rare korreltjes ook. Rauwkost geef ik hem nog niet, omdat hij dit ook nog niet goed kan verteren en kauwen is natuurlijk ook moeilijk.
Eigenlijk vertrouw ik volledig op hem, ik zet het hem voor en als ie het lekker vindt mag ie het van mij hebben. Ik vind soms dat we in Nederland een beetje zijn doorgeslagen naar wat wel en niet goed is.... natuurlijk moet je je verstand gebruiken. Ik heb Turkse kennissen, en als je ziet wat die kleine van 10 maanden allemaal wegkrijgt... helemaal geweldig. Ze lust echt alles en heeft nergens last van.
Persoonlijk vind ik het ook erg leuk om te zien, zo'n kleintje  zien genieten  van een bordje 'grote mensen'   eten.

Groetjes, Noortje mv Skip (22 juli, 1 jaar)

Hoi!

Puck eet eigenlijk al heel lang 'met de pot mee'. Ze lust ook werkelijk alles, van lasagna tot olijven en van vis (met name garnalen!) is ze helemaal wild (dat eten wij zelf ook vaak). Wat ik wel doe is als het erg gekruid is bv pastasaus, dan doe ik maar een heel klein schepje saus door de pasta. En als ze het echt niet lust maak ik wat anders voor haar klaar, maar dat gebeurt niet vbaak. Ik moet er wel bijzeggen dat wij vrij mager eten, dus geen zout toevoegen en weinig sauzen, geen jus ed. Hopelijk heb je hier iets aan!

Liefs, Marcia mv Puck.

Ik maak zelden eten met een pakje. Macaroni maak ik gewoon met vlees of vis en groente en veel tomaten en kruiden zonder zout. Julian eet dat gewoon mee, voor onszelf voeg ik dan nog zout toe.
Ik houd me echt aan wat hij al wel en niet "mag", en dan vooral het zout-verhaal, mede omdat er nierproblemen in de schoonfamilie zitten.
Ook schaaldieren als garnalen krijgt hij nog niet en rauwkost evenmin.

Tot nu toe heeft hij alles wat ik hem   heb voorgezet nog opgegeten, maar in het begin dat ik voor hem kookte was het wel lastig. Ik kwam er toen snel achter dat het hem  met een beetje knoflookpoeder wel goed smaakte! Wij eten zelf vrij veel knoflook en Julian heeft tot 8 maanden borstvoeding gehad. Hij had de smaak al te pakken zeg maar!

Ik kijk er wel naar uit dat hij straks met ons mee kan eten, lijkt me een stuk makkelijker!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Marit krijgt nog potjes, zij krijgt om 17.00 uur haar warm eten en wij eten meestal pas om half 8 als zij op bed ligt. Daarnaast ben ik erg van het buitenlands en apart koken en dat vind ik nog niet geschikt voor haar. Ik let inderdaad op de E-nummers. Ik wil na onze vakantie, dan is ze 1 geworden, haar laten wennen aan het met de pot mee eten.

Monique mama van Marit

Terug
Bovenaan