Kruiden en conserveringsmiddelen in "pakjes", laten jullie de kids al mee-eten?

Tess eet eigenlijk al bijna met de pot mee, alleen als het heel erg gekruid is dan krijgt ze wat anders. Ze is een echte alleseter dus erg makkelijk.

Groetjes sandra

Twan is ook een hele makkelijke eter!! Hij eet eigenlijk alles en als wij niet te gek eten, pizza of heel erg gekruid ofzo, dan eet hij gewoon met ons mee. Meestal eten we aard.,groente, vlees en dat krijgt hij dan ook. Wel doe ik er voor ons later zout of extra kruiden bij.
Nee, hij is heel makkelijk en eet eigenlijk alles mee.
Hij is nu 10,5 maand en ik neem die grens ook niet zo nauw.

Liefs Maaike mv Twan

Yoëll krijgt ook alles, alleen de bami haal ik eerst wat groente en bamislierten eruit en dan pas het pittige pakje erdoor.
Verders krijgt hij ook gewoon geakt met tuinkruiden gekruid, heerlijk vind hij dat.
En nergens last van erna, enkel stukjes in zn luier de volgende dag hahahaha

Ik denk ook niet dat 1 jaar zo'n grote grens is, zoveel verschil zit er niet tussen 10 maanden en 12 maanden. Wij geven hem gewoon en zien hoe hij er op reageerd.
Het scheelt wel dat ik ook niet te pittig kan eten ivm mn darmen.

Hier is hij omgedoopt tot yoëll kliko ipv klijn haha

Mirthe (11maanden) eet eigenlijk gewoon met de pot mee...alleen scherp spul niet. En ook krijgt ze geen rauw spul..sla enzo krijgt ze nog niet weg. Maar verder alles dus ook het zakje wat er door de macaroni gaat. Ze heeft er nog geen last van gehad. Moet wel zeggen dat ik altijd vers kook...dus ze krijgt geen kant en klaar maaltijden. Maar dus wel een drupje saus of wat kruidenmengsel.

Het is natuurlijk moeilijke te zeggen wat “er last van hebben” betekend. Op internet is veel te lezen over conserverinsmiddelen (additieven). Babies onder de 6 maanden mogen bv geen E200 nummers. Dat is door de EU verboden in babyvoeding. Waarom zou ik het dan wel eten???
123 heb je misschien niet door dat ze er last van hebben, maar maag-, darm-, concentratie-, slaap-, etc- problemen komen wel ergens vandaan...
Dus ik kook tegenwoordig veel bewuster dan voorheen, zeker voor Stijn. Heus niet hysterisch hoor. Die Knorrpakken zijn verrekte makkelijk, maar liever niet de hele week poeders en kant-en-klaar.

Terug
Bovenaan