kruidenkaas

Hoi, ik wilde vragen of iemand weet of je kruidenkaas mag eten?want bij broodjeszaken weten ze niet of t van rauwe melk of gepasteuriseerde melk is gemaakt(heb t al bij 3 zaken gevraagd en ze weten t alledrie niet)en haring, mag je dat eten?heb er zooooooon trek in namelijk,Nou ik wacht reactie af, liefs door 15wk 2dg  
 
Volgen mij mag je kruidenkaas gewoon eten. als je in de winkel op de verpakking kijkt moet er 'au lait cru' (rauwmelkse kaas) op staan, als er niks op staat mag je het volgens mij eten.
Haring mag je volgens mij niet eten. Dat is rauwe vis, maar ik heb ook wel eens gehoord dat het er aan ligt of 't vers binnen is gekomen of niet. Maar ik zou het niet doen!
Er zijn zoveel verschillende verhalen van wat je wel en niet mag eten, ik werd daar helemaal gek van. Ik heb dus gewoon aan 'mijn kaasboer' gevraagd wat wel en niet mag en aan 'mijn visboer' wat wel en niet mag en daar hou ik me gewoon aan, je mag verwachten van die mensen dat ze weten waar ze het over hebben. Nou zei mijn kaasboer  dat je wel boerenkaas mag eten, omdat dit een  harde  kaas is waar weinig vocht in zit en de bacterie nauwelijks kans heeft om te overleven. Nou vind ik nauwelijks niet goed genoeg, want het is niet helemaal uit gesloten, dus boerenkaas eet ik niet.  En natuurlijk kan je altijd je verloskundige vragen, de mijne zei dat het richtlijnen zijn waar je je zo goed mogelijk aan moet houden, als je een keer iets 'dubieus' eet of je een keer te buiten gaat aan een toastje filet american dan is dat nog geen ramp, de kans dat je besmet wordt is heel erg klein. En wat ik tijdens vakantie's wel gemerkt heb is dat volgens mij nederland het enige land is of een van de weinige landen  die er zo 'spastisch' mee bezig zijn, in andere landen kijken ze je aan of je gek bent over bepaalde dingen.

Groetjes Kirsten
32w4d
 
Ik heb begrepen dat je kaasjes die "langer houdbaar" en/of "voorverpakt" zijn... dus die van de supermarkt.... dat je die vaak gewoon mag eten... ik check het altijd wel ff

Groetjes Lill
 
ok thnx, dan laat ik de haring maar gewoon nog een paar maandjes staanmaar ik kon vanmiddag echt geen broodje kruidenkaas weerstaan, en ik had t nogmaals gevraagd in de broodjeszaak, maar er stond niks op van au lu huppelepup.
maar bedankt voor jullie reactie, liefs door
 
joh, dat van de haring had ik nog niet gehoord heb bij mijn 1e en nu bij mijn 2e nog heerlijk haring gegeten. misschien staat er iets bij het voedingscentum enneh we kunnen het toch altijd aan de vk of gyn vragen groeten petra
 
he, volgens het voedingscentrum kan haring geen kwaad omdat het maar heel kort bewaard word en daardoor de listiria bacterie geen gevaar opleverd.
dus smullen maar !!!!!!!!!!!!!
 
Volgens mij mag je juist wel haring eten, vette vis is erg belangrijk
voor de ontwikkeling van de hersens van de baby. Zorg alleen dat het
vers is, dus niet in de supermarkt een voorverpakt visje, haring,
kopen, wel bij de visboer halen, en vragen of het vers is.

Kruidenkaas kun je juist beter niet eten, ik dacht altijd dat het wel
kon, maar nee dus, ten minste volgens de V en D niet, ik wilde daar een
broodje kruidenkaas halen en het meisje bij kassa rade het AF, het ligt
misschien gewoon te lang bij hun..dat kan ook, maar toch ik eet het dan
niet meer.

Vertrouw de broodjes zo ie zo niet die te lang liggen.



Boerenkaas kan echt wel! Dat weet ik zeker, dat is kaas met een kort en
dat kun je gewoon eten volgens mij VK, en anderen die ik erover
gesproken heb(Gyn.)



Raar dat er zoveel onduidlijkheid is over " au lait cru" , volgens mij
weet niemand precies wat wel en niet kan. Volgens mij moet je goed
oppoassen maar je ook niet gek laten maken!



Ze zeggen dat " au lait cru" zo ie zo niet meer voorklomt in NL, maar
dta is niet waar, kocht pas (nep-)parmazaan bij de ASH, en toen ik nog
eens goed las, na het eten, toen stond er toch echt dat eht van rauwe
melk was gemaakt....shit!





 
Alle kazen waar niet au lait cru op staat mag je eten, incl. kruidenkaas en boerenkaas. In Nederland is het verplicht om het op de verpakking te zetten, dus als je het niet ziet staan is het oke.
Je kunt ervan uitgaan dat de kruidenkaas bij een broodjeszaak ook goed is, maar het argument dat het er al lang ligt is een goede, dat kan weer andere problemen oproepen.

Haring mag ook, is inderdaad goed, mits vers. Haal het dus niet bij de supermarkt, maar bij de visboer. Ik heb er van het weekend 2 gegeten, heerlijk!

Eet smakelijk!
 
Terug
Bovenaan