Kruipen. Kan je dat leren?

A

Anoniem

Guest
Ik ben mijn dochter een beetje aan het leren kruipen.
Althans dat hoop ik haar te leren.

Ze is nu psies 6 maanden en 1 dag, en ik vind het wel een keer tijd worden haha.

Hebben jullie er iets aan gedaan om hem of haar te leren kruipen, of over de grond te bewegen?
Ik zet wel speeltjes voor haar, maar dan sparteld ze maar wat rond, en gaat eerder achteruit dan vooruit haha.

Tips zijn welkom

Gr, Remco, pappa van Tessa 16-02-2007

hoi papa van tessa..

senna wordt zondag 6 maanden en die begint nu steeds zijn knietjes onder zijn buik op te trekken.alleen dat vooruit komen is hier ook nog een probleem hoor! dat hoofd is ook zo zwaar he??  die valt steeds naar beneden als ie vooruit wil gaan.
achteruit gaat inderdaad beter dan vooruit.

dus papa, dan maar speetjes achter tessa neerleggen he?

liefs marijke

en inderdaad, ze mogen nu weleens opschieten zeg! baal er ook een beetje van dat senna nou nog steeds niet zelf loopt!

yanick is er ook druk mee bezig. t Ziet er een beetje uit zoals Marijke de pogingen van Senna omschrijft. Alleen schuifelt ie nu alleen nog maar achteruit. Wel zielig, dan ziet hij een speeltje voor zich, doet heel hard zijn best er naar toe te bewegen, maar hij gaat alleen maar achteruit. Grote frustratie, arme jongen (en stiekem moet ik erom lachen, slecht he?!)

Ik heb eigenlijk geen idee vanaf wanneer een baby 'hoort' te gaan kruipen. Weet iemand dat?

groetjes, paulien mv Yanick (6 maart 2007)

Idd marijke,, ik word er ook moe van dat ze na al die 6 maanden nog steeds niet zelfstandig kan rond lopen

Gelukkig hebben meerdere dit " probleem "

Wedstrijdje houden haha.. wie het eerste kruipt

Baby's die gaan kruipen doen dat eerst achteruit  
Dus je kindje is aardig opweg!

fleur schuift al een tijdje alle kanten op, vooral achteruit, maar op zijwaarts, sinds een paar dagen tilt ze haar benen en billen op en beweegt wat zonder vooruit te komen, echt een grappig gezicht. Even geduld dus nog. Weet niet eens meer hoe oud Niels was toen hij ging kruipen, kan het weleens opzoeken.

Maar als ze kruipen, gaan ze lopen, fietsen en dan worden ze alweer zó groot, ik vindt het prima als ze nog even lekker klein zijn. Als ze voor de wintersport maar loopt

Terug
Bovenaan