Kruipen. Kan je dat leren?

Hohohoho, kruipen/lopen/fietsen???!!! Ik wil hem nog zo graag lekker klein houden!

Lieve hemel, Esther is nu 7 maanden en die draait zich nog niet eens om! Op haar buik liggen is max. 5 minuten leuk en dan gaat ze echt niets pakken, want het ligt veel te lekker met je hoofd op je handen. En die van jullie gaan al kruipen?! Het moet niet gekker worden, haha!

Die van ons rolt ook nog niet om hoor.. probeert het wel, maaar ik vind het helemaal goed dat ze niet omrolt.
Anders moe tje haar steeds weer op haar rug leggen haha

Wat een haast, wat een haast!
Papa van Tessa, ik wil je niet ontmoedigen, maar volgens mij moeten kindjes altijd eerst gaan rollen voordat ze (lichamelijk) in staat zijn om te kruipen!
Dus je kunt stimuleren tot je een ons weegt, ze zal het nu nog niet doen, denk ik...

Christian (vandaag precies 6 maanden) kan nu 2 weken rollen en ik vind het al lastig genoeg hem aan de andere kant van de kamer terug te vinden als ik even niet oplet... Wordt nog wat als hij echt gaat kruipen
Hij maakt nog geen aanstalten, hij trekt zijn ruggetje nog helemaal krom, waardoor hij op zijn buikje balanceert en de beentjes de grond niet raken. Ik vind het wel best!

Groetjes, Karin

Quinn is al weken bezig om op handen en knieen te staan. En sinds een paar weken tijgert hij. Dit hebben we niet gestimuleerd, maar hij is nogal beweeglijk ingesteld.
Maar echt kruipen lukt nog steeds niet. En ik vind het prima. Hij doet de dingen in zijn eigen tempo. Komt wel als hij er klaar voor is.

Heb Joey vandaag eens op de grond gelegd (laminaat) in plaats van op zijn kleedje op de grond. Om toch eens beter te kijken wat hij dan zou doen op het gebied van kruipen (omdat dan dat het kleedje niet heel  de tijd meeschuift). Nou, ook hier een achteruitkruiper! Het is dat hij op een gegeven moment niet meer verder kon, omdat zijn box in de weg stond, maar anders was hij echt de hele kamer doorgegaan,  in zijn achteruit (hè, gelukkig, ook mannen komen ergens tegenaan als ze in hun achteruit gaan, dacht altijd dat  alleen vrouwen dat deden, maar dan in de auto; lees: ik dus, in totaal al ruim 1000 euro schade, haha. Gelukkig nooit hoeven betalen want de eerste keer was  tegen de auto van een  vrouw die in een autoschadeherstelbedrijf werkte en die liet het gratis opknappen, de tweede keer was bij een lease-auto).
Ben dus nog benieuwder hoe dat donderdag gaat als zijn spreidbroek overdag uit mag, haha. De fysio zei dat hij in september wel echt zal tijgeren...  

Hier wel een kruiper hoor. Tip: leg je kind op de grond rond etenstijd, en hou dan het flesje voor zijn of haar neus. En na elke keer even naar achteren schuiven. Zul je zien hoe snel het gaat!

Nee hoor, zo gemeen zijn we niet. maar Ilyas is wel een snelle, denk ik. Met 3,5 maand rolde hij al, met 6 maanden tijgerde hij en nu (bijna 7 maanden) lukt het af en toe om op zijn knietjes te kruipen. het zit er echt aan te komen dat hij het gauw helemaal onder de knie heeft. En gisteren ging hij ineens zelf zitten. Handjes los en toen kwam er een hele brede grijns! Zo leuk. Helaas moet hij nog even oefenen in het zitten blijven......

Groetjes,
Mienetje

jeetje wat willen jullie snel gaan!
jens heeft net met 6 mnd het draaien pas echt door
mn dochter kroop ongeveer echt met 8 mnd geloof ik
lekker makkelijk nog zo als ze niet kruipen,
straks mag je heel de dag achter ze aan

Terug
Bovenaan