kruipen waneer??

Hallo mama's

Waneer ging jullie baby kruipen.
Ik lees overal dat kinderen van 9 maanden zich al kunnen optrekken tot staan, mijn zoontje rolt zich alleen nog maar om laat staan dat hij al kruipt, niet dat ik me echt zorgen maak ik denk dat ieder kind zijn eigen tempo heeft maar ik ben wel benieuwd hoe oud jullie kinderen waren toen ze gingen kruipen.
Hij zegt trouwens wel al 6 woordjes is dat vroeg??

groetjes
 
Hoi Mary Jane,
Onze dochter kroop pas met 11 maanden en kort daarna begon ze zich op te trekken tot staan. Dat jouw kindje al 6 woordjes zegt is volgens mij best veel. Onze dochter is nu bijna 1,5 en kletst de oren van je hoofd (ook wel in haar eigen taaltje). Ze zegt al veel woordjes en probeert ook woorden die wij zeggen meteen na te zeggen dus extra opletten voor ons WAT we zeggen. Het is wel eens leuk om andere kinderen met elkaar te vergelijken en niet in paniek raken wanneer jouw kindje net iets trager of vlotter is dan een ander kind. Dit is niet kwaad bedoelt, als het vergelijken maar geen obsessie wordt.
Groetjes Diana mmv Michelle
 
Hoi Mary Jane,

Onze dochter Emma is nu bijna 1 jaar. Emma kruipt niet. Ze hobbelt op haar kont door de kamer en kan bovendien al een week of 2 gaan staan en stappen.
Emma heeft volgens mij nooit echt belang gezien bij het kruipen, want ze komt er toch wel. Ik zou me maar niet al te druk maken. Kinderen ontwikkelen zich nu eenmaal in hun eigen tempo en op hun eigen manier.

Groetjes

Mariska
 
Ik doe de cursus babymassage, en we krijgen les van een kinderfysiotherapeut.

Ze zei dat baby's ongeveer met 8 maand gaan kruipen. Verder zei ze:

Het is wel belangrijk dat baby's gaan kruipen en niet alleen op hun kont rondschuifelen.
Want bij kruipen gebruiken ze twee hersenhelften en bij kontschuifen niet.
Daarom is het goed baby's regelmatig op hun buik te leggen. Zij had het over 10 keer per dag, bv. voor en na het verschonen 1 keer. Dat hoeft niet lang bv. 30 seconden, net zolang tot ze het niet meer leuk vinden.
Als je ze langer op hun buik wilt laten liggen, kun je ze een rolletje (opgerolde handdoek) onder hun oksels doen. Dan wordt liggen op de buik makkelijker en dus ook leuker.

 
Onze dochter is nu 7,5 maand. Sinds een week of drie gaat ze zelf staan en probeert ze in de box  te  stappen.  Ongeveer een week later begon ze met vooruit kruipen. Daarvoor probeerde ze ook wel te kruipen maar ging ze alleen achteruit. Als ze ergens wilde komen rolde ze gewoon van haar buik op haar rug en zo rondjes tot ze haar doel had bereikt.

Bij het consultatiebureau kregen we vorige week te horen dat ze erg snel is voor haar leeftijd en dat het normaal dus wel langer duurt voordat ze dit allemaal doet.

Groetjes Debbie
 


quote: maurice33 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-03-2006 12:13:19'));

Ik doe de cursus babymassage, en we krijgen les van een kinderfysiotherapeut.

Ze zei dat baby's ongeveer met 8 tot 10 maand gaan kruipen. Verder zei ze:

Het is wel belangrijk dat baby's gaan kruipen en niet alleen op hun kont rondschuifelen.
Want bij kruipen gebruiken ze twee hersenhelften en bij kontschuifen niet.
Daarom is het goed baby's regelmatig op hun buik te leggen. Zij had het over 10 keer per dag, bv. voor en na het verschonen 1 keer. Dat hoeft niet lang bv. 30 seconden, net zolang tot ze het niet meer leuk vinden.
Als je ze langer op hun buik wilt laten liggen, kun je ze een rolletje (opgerolde handdoek) onder hun oksels doen. Dan wordt liggen op de buik makkelijker en dus ook leuker.






 
Onze dochter liep met 9 maanden al achter de duwkar. Onze zoon ging pas kruipen met 13 maanden. Hij stond al voordat hij ging kruipen.

ipv kruipen tijgerde hij door de kamer vanaf 7 maand.
 
Mijn dochtertje is nu 8 maanden. In het begin heeft ze een spreidbroekje gehad (voor haar heupjes). Ondanks dat broekje kon ze al snel van haar rug op haar buik draaien. Sinds ze dat broekje niet meer heeft, rolt ze de hele dag. Vanaf ongeveer 6,5 maand is ze begonnen met een beetje tijgeren en nu tijgert ze de hele kamer door. Ze kan er geen genoeg van krijgen. Soms trekt ze haar beentjes al onder haar billen, maar kruipen doet ze nog niet. Trouwens zelf zitten ook nog niet. Wat is 'normaal' eigenlijk, wanneer kunnen zelf gaan zitten. Weet iemand dat?
 
Terug
Bovenaan