Kruipen ... wanneer??

Hoi,
Mijn dochtertje, nu 13 maanden, heeft wel geteld  1 keer van rug naar buik gerold en kruipt niet. De sirene gaat af als ik haar op haar buik leg. Ze vindt het vreselijk. Wat ze wel heel goed kan is billenschuiven. Ze schuift de hele kamer rond. Sinds een paar weken, wil ze ook steeds lopen, maar dat kan ze nog niet alleen. Dus mama moet steeds met haar lopen. Sinds een kleine twee weken kan ze zich ook optrekken. Ze is daardoor ook een keer uit haar ledikant gevallen. Dat was echt schrikken, dus sindsdien hebben we haar bedje lager gezet. Gelukkig was er niks aan de hand. Geen buil, helemaal niks.

Nu ik erover nadenk, mijn oudste heeft ook nooit gekropen.
 
Hoi,

Ik zou me inderdaad nergens zorgen over maken hoor. Bij onze dochter tot 11 maanden ook geen activiteit (wel zitten en achteruit schuiven), en opeens is ze gaan billenschuiven. Nu scootert ze zo de hele kamer door. Ze is nu 13 maanden en begint zich overal aan op te trekken. Dus volgens mij gaat ze het hele kruipen gewoon overslaan...

Groetjes, Patricia
 
Hoi dames,

Hier een hele vlugge vent. Jasper stond met 6 maanden en kruipt sinds hij 7 maanden is. sinds een week of 4 trekt hij zich overal aan op en doet zelfs al pogingen op de bank te klimmen en op lage dingen (zoals traptreden) klimt hij dus al op met zn net 9 maanden!
Klinkt leuk zo'n actieve baby, maar dat betekend dus dat hij nu dus overal bij kan en de trap opklimt, en nee snapt hij natuurlijk nog niet. Ik ren dus de hele dag m'n mannetje achterna! Tuurlijk is het ook heel erg leuk, maar van mij had hij nog wel iets langer een klein babytje mogen blijven!!

Liefs Jen
 
Gaat snel, hè Jen?! Onze zoon was ook zo'n snelle (hij is nu 20 maanden). Tegenwoordig is het: "Lars helpen" (= ikke zelf doen) wat de klok slaat. Hij springt zo op de bank, klimt zonder hulp  op een speeltoestel en kan zelf de trap op en af (met mama of papa erbij, natuurlijk).
Het lijkt alweer zó lang geleden, dat hij een baby was...

Groetjes, Marijon
 
Mijn oudste is gaan tijgeren met 11 maanden, gaan kruipen met 13 maanden, gaan staan met 16 maanden en gaan lopen met 19 maanden. Hij is een langzame knul wat dat betreft, maar volledig gezond. Zijn papa was ook zo langzaam, dus daar zal hij het wel van hebben, ha ha!

Ik was trouwens best blij dat hij pas zo laat mobiel werd, want ze zijn razendsnel. Ik moet er niet aan denken dat hij met 10 maanden al door de kamer liep, pffff, lijkt me zo ontzettend vermoeiend!

Maar goed, het komt vanzelf wel!
 
Terug
Bovenaan