kruipen? wat is dat?

A

Anoniem

Guest
mijn zoontje van 10 en een half maand, kruipt nog steeds niet. Nou maak ik me geen zorgen hoor, maar was benieuwd of er nog meer kindjes nog steeds niet kruipen, we doen hem wel stimuleren, hij zit wel goed, komt overal bij, als ie ligt en van zijn rug naar buik gaat en zijn speeltje heeft gepakt, gaat ie snel weer terug, veel te leuk op zijn rug.
probeer hem dan tegen te houden, maar dan gaat ie gewoon lekker mopperen omdat het niet gaat zoals hij het wilt, of rolt de andere kant gewoon op zijn rug.
ik lees ook dat er veel kindjes al zich optrekken of gaan staan, nou daar heeft ie nog nooit van gehoord, haha. ach komt ook wel , je wilt ook graag zoveel als moeder. maar ja we willen graag dat ie gaat kruipen, komt ie nog eens ergens,haha.ben benieuwd naar de reacties, groetjes.mdm

Hai,

Ons zoontje heeft niet gekropen tot 2 weken geleden. Hij was toen 9 maanden. En ineens, in 2 weken tijd kruipt hij als de beste. Zo snel kan het gaan. Dus als die van jou het eenmaal doorheeft gaat het vast ook heel snel.
En waarschijnlijk is het zoals je zegt; heel leuk op zijn rug, kan overal bij dus waarom moeilijk doen?! Haha, hij is gewoon slim...nog ff rustig aan. Haha.

Komt vanzelf.

Liefs, Amy

Hoi MDM,

Mijn zoontje is al ruim 11 maand en kruipt ook nog niet, gaat nog niet uit zichzelf zitten of staan. Sinds 2 weken tijgert hij wel de kamer rond op ontdekkingsreis!

Ik maak me er geen zorgen meer over (heb het wel gedaan) want ik weet dat ieder kind op zijn eigen tempo zich ontwikkelt.

Ik ben wel benieuwd waarom je hem zo stimuleert en tegenhoudt als hij op zijn rug wil liggen? Bij het CB zeiden ze dat stimuleren helemaal geen zin heeft!

Groetjes Marieke

hoi marieke. bedankt voor jullie reacties, leuk om te lezen. ja waarom stimuleer ik hem, op het cb zeggen ze dat je hem ook op zijn buik moet leggen, zodat ie het kan proberen, maar nu doe ik het ook niet meer tegenhouden,heeft toch geen zin, maar ja je wil toch wat proberen he, nou fijn hoor dat die van jullie nu ook kruipen en tijgeren, lijkt me zo leuk, doei doei.

Oh wat fijn om te lezen.
Klinkt een beetje raar, maar ik kreeg het idee al dat mijn dochtertje de enige was die nog niet kruipt!! Ze is nu bijna 11 maanden en doet dat dus echt niet.
Wel leg ik haar geregeld op haar buik.
Uit zichzelf gaan zitten doet ze ook nog niet, wel zit ze al een hele tijd erg goed als ik haar neer zet. Sinds vorige week schuifeld ze wat door de kamer op haar billen. En zo komt ze ook waar ze wil zijn.
Ach, onze kindjes zijn dus niet de vlotste, maar het zal toch echt wel goedkomen!!

Ik heb juist gehoord dat als je het kruipen stimuleerd (dus door ze bijvoorbeeld de beweging te laten maken) dat je hun motoriek in de war brengt! Dus ik laat onze dochter lekker haar eigen tempo aanhouden, ze tijgert met turbo en trekt zich op tot op dr knietjes de rest komt vanzelf als die spiertjes daar rijp voor zijn!

Liefs L81

Nou, ik geloof niet dat je van af en toe stimuleren de motoriek van je kindje in de war brengt hoor.
Sommige kindjes hebben die stimulans juist nodig volgens mij...
Kijk, je moet het niet gaan forceren natuurlijk, maar af en toen de beweging voordoen is volgens mij echt niet fout. Dat heb ik bij rollen ook gedaan.
En ineens had hij het door.
Ons zoontje kruipt ook nog niet. Hij is bijna 10 maanden. Ik maak me er ook niet druk om hoor.
Komt vanzelf, of niet...er zijn ook kindjes die het kruipen overslaan.
Ik doe de beweging af en toe wel voor...
En ik leg hem regelmatig op zijn buik weg...
We zien wel...waarschijnlijk is hij zo tevreden en hoeft hij nog niet veel meer te zien...

hoi hoi

linsey is nu iets meer dan 10 maanden oud en kruipt ook niet.
ze tijgerd al wel heel lang, en de kruip stand gaat ze wel in zitten maar verder ook niet hoor. we doen het wel eens voor maar ja tijgeren vind ze net zo makkelijk

groetjes danielle

Terug
Bovenaan