Kruipen

<p>Hoeveel maanden waren jullie kindjes toen ze gingen kruipen?</p><p>Mijn zoontje kruipt nog niet. Wel gaat hij af en toe in kruiphouding maar gaat dan niet voorruit. Kan dit komen door een gladde vloer of maakt dat allemaal niet uit?</p>

Maakt niet uit hoe oud is die van jou die van mij deed het met 3,5 maand 
Maar verschilt maak je niet druk

Mijn dochter van bijna 8 maanden tijgert sinds ze 6maanden is en probeert nu te kruipen. Op vloerbedekking en t kleed gaat t beter dan op de gladde vloer. Ze kan nu 5 kruipjes achter elkaar doen. 

Die van mij is 11maanden en kruipt ook nog niet. Komt wel. Hij tijgert wel en duwt soms knietjes eronder maar dan snapt hij het nog niet. Daarentegen zegt hij wel :"bà"= bal en "boee"= hoe de koe doet, dus het is het een of andere. 
Hij komt waar die moet zijn.

Mijn dochtertje is nu 11 maanden en kruipt zo'n 3 weken nu, ze heeft echter niet getijgerd en wij hebben een laminaatvloer ze kroop in het begin ook erg houterig omdat het idd glad is maar ik denk dat dat op zich niet heel veel hoeft uit te maken! Ik heb nog 2 oudere kinderen en die hebben daarin tegen beide niet gekropen maar zijn gelijk gaan staan en gaan  lopen het is bij ieder kindje dus echt anders! 

Mijn oudste tijgerde met 9 maanden, kruipen pas met 12 maanden,lopen met 18 maanden.
Mijn jongste heeft nooit getijgerd. Ging kruipen met 8 maanden en lopen met 12 maanden.
Bizar groot verschil dus tussen beide kinderen! Er is geen goed of fout, ze doen het op hun eigen tempo! Het kan heel lang duren voor ze het écht kunnen, soms zitten ze al wekenlang op handen en knieën maar snappen ze gewoon nog niet hoe ze vooruit moeten. Komt goed hoor! Beetje uitdagen door speelgoed net buiten bereik te leggen heeft hier wel goed geholpen! 

Mijn oudste tijgerde met 9 maanden, kruipen pas met 12 maanden,lopen met 18 maanden.
Mijn jongste heeft nooit getijgerd. Ging kruipen met 8 maanden en lopen met 12 maanden.
Bizar groot verschil dus tussen beide kinderen! Er is geen goed of fout, ze doen het op hun eigen tempo! Het kan heel lang duren voor ze het écht kunnen, soms zitten ze al wekenlang op handen en knieën maar snappen ze gewoon nog niet hoe ze vooruit moeten. Komt goed hoor! Beetje uitdagen door speelgoed net buiten bereik te leggen heeft hier wel goed geholpen! 

Terug
Bovenaan