Kruipen

Onze dochter van 10 maanden tijgert heel de kamer rond (en snel). Kruipen maakt ze geen aanstalten toe. Ze staat en loopt al wel aan de tafels, stoelen en banken. Dus sta er ook niet van te kijken als ze het bij tijgeren laat. 

Oja sorry helemaal vergeten te zeggen, hij is nu gecorrigeerd 9 maanden. Is te vroeg geboren maar mag daarom gecorrigeerd kijken.

Dankjewel allemaal voor jullie reacties. Ik wacht geduldig af.. ;) Mijn moeder zei net dat ik zelf ook niet gekropen heb! Maar wie weet is het een begin dat hij soms wel in kruiphouding gaat.

Haha mijn dochter heeft nooit gekropen en amper getijgerd, dat kan ook! Ze was ruim 8 maanden toen ze zich langzaam ging voortslepen, 2 maanden later liep ze (ws omdat ze niks begreep van het trage getijger). Zelfs toen ze liep kon ze niet kruipen. Je kan het niet forceren, hooguit wat proberen te stimuleren met een speeltje net buiten bereik..

Mijn ventje was tien maanden. Ik vond dat een beetje laat maar binnen een week ging hij ineens kruipen, zich optrekken en stapjes langs de tafel en zijn ledikant etc doen. Dus het kan dan ook ineens weer snel gaan. Tot een jaar zou ik me nog niet teveel zorgen maken hoor. En anders kun je altijd de kinderfysio vragen om even mee te kijken. 

Mijn dochter begon met 6 maanden te tijgeren en met 8 maanden kroop ze. Denk dat het per kind verschilt en je er niet heel druk om moet maken. Je kan hem wel stimuleren door speelgoed op een afstand te zetten of bij jou en dat hij het mag pakken of eventueel het kruipen voordoen.
Ik weet nog van mijn kleine neefjes en nichtjes dat mn neefjes veel later waren met kruipen en lopen. Meisjes zijn volgens mij vaker sneller met alles.
Ik zelf heb het kruipen overgeslagen en ben meteen overgegaan tot staan en lopen haha.
Het komt vast goed! :))

Mijn dochtertje rolde vanaf 6 maanden heel de kamer door maar kruipen kwam er maar niet van. We zijn meerdere keren bij de kinderfysio geweest maar niks hielp, ze wou echt niet! 
1 dag na haar eerste verjaardag kon ze ineens zitten, kruipen en staan. Met 14 maanden loopt ze. Elk kind heeft een eigen tempo maar het komt echt wel dus! 

Terug
Bovenaan