Kruipen

Nienke begon met kruipbewegingen toen ze 5 maanden was, dat heeft een maand geduurd en nu is ze 6 1/2 maand en kruipt ze echt. Het speelkleed is niet meer interessant, vooral wat erOMHEEN gebeurt ;->

Toen ze begon met zich voortbewegen was het een combi van kruipen en schuiven (kruiven dus), ze deed haar beentjes goed afzetten, maar gebruikte haar armpjes niet. Ze zette zich af met haar hoofd en schouders. Niet echt comfortabel... Na drie weken ging ze met haar armpjes vooruit, maar deed niet mee met haar beentjes (tijgeren) en nu sinds een weekje doet ze het synchroon.

Het is een leuke fase, geniet ervan (het is zo'n grappig gezicht)!
 
Hoi allemaal,

ik heb ook even een kruipvraagje dus vandaar dat ik hem hier maar onder plaats...
Mijn zoontje (6mnd) zit sinds 3 a 4 weken op handen en knieen en wiegt dan van voor naar achter. Soms in eens trekt ie z'n benen goed onder zich en gaat dan 1x vooruit (en vergeet z'n armen mee te nemen). Op schoot staat hij vaak rechtop. Wie weet hoelang het nu ongeveer nog duurt voor hij gaat kruipen?

Groetjes Patricia
mama van Justin
 
Hoi patricia,

Dat deed mijn zoontje ook en hij heeft dat nog best lang volgehouden. Eerst ging hij nog achteruit omdat hij zich met zijn armen afzette..maar het is wel het begin van kruipen. Ik denk dat het bij ons alles in totaal toch nog wel anderhalve maand heeft geduurd voordat hij echt goed vooruit kwam.

groetjes
Esther
 
Hoi Esther,

Bedankt voor je reactie! Justin begint nu inderaad wat achteruit te kruipen. Maf gezicht zeg! Maar het duurt dus gelukkig niet zo lang meer voordat hij vooruit gaat kruipen. Dat is mooi want hij kan soms zo boos worden als hij vooruit wil en hij gaat na 1x alweer op z'n neus....

Groetjes Patricia
 
onze dochter lisa 11 maanden kruipt helemaal niet. ze heeft het bips schuiven ontdekt en komt zo overal waar ze komen wil!!! Geen last van haar knietjes en haar bips is goed beschermd met d'r luier hahaha. Optrekken doet ze ook nog niet. Ze is nu wel op haar buik achteruit aan het tijgeren

groetjes
corina
 
Terug
Bovenaan