Kruipen...

Tja, dat je trots op je kind of kleinkind bent, kan ik begrijpen! Dat je vindt dat die van jou de allermooiste is mag! (Ik weet tocht wel beter .) Maar dat je zo opschept, gaat zelfs mij te ver! Vandaag vertelde mijn moeder dat iemand haar verteld had dat haar drie maanden oude kleinkind al kon kruipen!

Nou ja, daar kan ik niet tegen op! Opscheppen is leuk, maar beter dan kruipen is lopen of praten (of zindelijk zijn) en vertellen dat ik al hele politieke discussies  met Laura in de vrije uurtjes  heb gelooft geen hond.

In zo'n geval houd ik mijn mond dus maar en denk des te meer. Overigens, de moeder van dat wonderkind wil ik wel eens ontmoeten (wie weet kan ze Laura leren hinkelen voor ze een half jaar oud is).

Groetjes Ilona

Wat je ook zegt over je eigen kind, er is altijd wel iemand wiens baby sneller, beter, slimmer of wat dan ook is... Kruipen met 3 maanden? Klinkt een beetje broodje aap, maar goed, ik ben blij dat die van mij nog niet eens kan omrollen...

Het enige waar ik over op kan scheppen is hoe weinig Christian huilt en hoe goed hij slaapt en hoe hij vol verwondering (en tegelijk heel serieus, het is volgens mij best een ernstig ventje...) kan kijken... Voor de rest denk ik niet dat hij nu zoveel anders is dan de meeste ukkies, maar hij is natuurlijk wel mijn allerliefste, ha, ha!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (8 weken)

Hihihihi, met drie maanden kruipen? Die concurrentiestrijd geef ik bij voorbaat op, dat gaat met deze genen niet lukken: mijn man ging pas lopen toen hij al 2 jaar geworden was!
Ik ben wel benieuwd. Kunnen ze geen documentaire maken over dit kleine wondertje?

Tja, die van mij doet dat ook echt nog niet! Omrollen doet ze af en toe een poging voor, maar het lukt haar nog niet helemaal! Tja en kruipen.... ik heb haar er nog niet op kunnen betrappen. En zoals je zegt, er is altijd een baby die iets beter, sneller of mooier kan!

Tjonge jonge, sommige mensen gaan wel heel ver. Door dit soort verhalen gaan mensen twijfelen of hun kind wel goed ontwikkelt. Het lijkt mij ook een groot verzinsel.

Ik kreeg laatst een soortgelijk verhaal te horen van mijn schoonmoeder, namelijk dat mijn man met 11 maanden zindelijk was. Nou is natuurlijk de vraag wat je zindelijk noemt (laat een kind uren op een potje zitten en er loopt vanzelf iets in) en wat je als ouders ervoor doet om het zover te krijgen (mijn schoonmoeder vertelde dat ze een smartie gaf elke keer als haar kids op t potje plasten..  nou vraag ik me af hoe gezond het is om een kind van 11 maanden smarties te laten eten, maar goed) Ik bedoel maar, de wonderen zijn blijkbaar de wereld nog niet uit..

Van mij mag Senne zich lekker op haar eigen tempo ontwikkelen. Daar voelen die kleintjes zich vast het beste bij.

Groetjes,
Dionne (mama van Senne 27-2)

tjonge jonge kruipen dat is wel erg dapper zeg,
die loopt op zijn 2e vast een marathon ofzo
nou idd je gaat bijna twijfelen aan de ontwikkeling van je eigen kleine,
gelukkig zijn we nog lekker nuchter en kunnen we er om lachen.
Ook hier nog geen draaien, niet eens een poging
groetjes mamsie

Goh, bijzonder...
Het enige waar ik inderdaad al héél blij mee ben is dat die kleine van ons ook erg rustig is (behalve tussen 5 en 7 's avonds, maar ook dat valt errug mee; het is meer dat hij dan zichzelf regelmatig in de weg zit, omdat hij 'tussen hangenen wurgen'zit wat slapen betreft) en zooooo'n heerlijk ventje is.

hihi, jullie willen niet weten wat die van mij wel niet kan...ze eet en slaapt alsof ze nooit iets anders heeft gedaan...en dat al met 5 weken...nu jullie weer

Liefs yvonne

Terug
Bovenaan