ik heb bij mn vader thuis met mn stiefmoeder ookal discussies,over zindelijk "maken".haar kinderen(mijn stiefbroertje en zusje dus)zouden met een jaar al zindelijk zijn.ze liet ze dan zonder luier in een plastic broekje lopen(lopen!)en als ze dan plastten vonden ze dat vies en dan hielden ze het op en gingen naar t potje.sorry hoor ma,ten eerste lopen de meeste kindjes pas vanaf 13/14 maanden en zolang ze geen controle over de sluitspieren hebben kunnen ze het ook niet ophouden.mijn vriendin heeft nu een kindje van 16 maanden en het enige wat die met het potje doet is er met een plastic hamer oprammen en TAKTAKTAK roepen.maar goed,ze blijft het volhouden.ik heb al geopperd of dat misschien aan het eind van de 1 jaar was,maar nee..het is echt zo.
en mn schoonvader zei van de week:houd boas de fles nog niet zelf vast?die van ons konden dat al met 4 maanden.daar kwam ik nog goed mee weg,want boas is pas 11 weken.dat vergeten ze ook steeds.bij hun word dat kind elke week 2 weken ouder ofzo haha