Kruipen?

Onze dochter heeft nog nooit gekropen. Ze schoof op haar billen de kamer door en met 15 maanden ging ze een beetje lopen. Nu is ze 18 maanden en loopt ze rond! Tijgeren heeft ze ook nog nooit gedaan.

Het is allemaal prachtig als elk kindje op de bepaalde tijden lopen, kruipen en doen wat volgens het CB zou moeten maar zo werkt het niet.

Voor je eigen zekerheid / gemoedsrust kun je altijd eens contact opnemen met de fysio.
 
hoi,

Thijmen is 13 maanden en kruipt ook niet.
ik merk dat als hij op een ruwe ondergrond ligt hij echt wel gewoon kruipt maar het gewoon makkelijker vind om op een gladde vloer vooruit te glijden...
maak me dus ook nog even geen zorgen....
als jij denkt dat het goed is dan moet je naar de fysio, wil je dit niet dan gewoon niet doen.,
je gevoel is altijd juist!

liefs
 
He Meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Ik wacht even af wat ze zeggen bij het cb dinsdag, en dan bel ik de fysio eens om te horen hoe of wat. Inderdaad, baad het niet, dan schaad het niet, en hebben we ons weer van de beste kant laten zien! : )

Groetjes Liff
 
He Meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Ik wacht even af wat ze zeggen bij het cb dinsdag, en dan bel ik de fysio eens om te horen hoe of wat. Inderdaad, baad het niet, dan schaad het niet, en hebben we ons weer van de beste kant laten zien! : )

Groetjes Liff
 
Hoi Liff,

onze dochter heeft ook nooit gekropen, ook niet op d'r buik geschoven. Soms een beetje op haar kont.
Met een maand of 13/14 ging ze ineens lopen. Nu is ze 21 maanden en ze kruipt ineens soms.
Het zal allemaal wel, het komt vanzelf goed.
Ze heeft trouwens wel fysio gehad, omdat ze haar hoofdje niet goed kon draaien, maar dat was toen ze een maand of 6 oud was. Toen kwam de kinder-fysio inderdaad ook gewoon bij ons thuis. Ze is maar 3 keer geweest en toen was alles goed.
 
Het schijnt wel heel belangrijk te zijn dat kinderen kruipen op jonge leeftijd. De wisselwerking tussen de beide hersenhelften (het om en om verzetten van handen en voeten) belangrijk is voor het leren later. Mijn nichtje heeft heel veel moeite met rekenen. Heeft vroeger niet gekropen. Volgens de fysio (waar ze vorig jaar alsnog naar toe is geweest, ze was toen 9 jaar) kàn het verband houden met het niet kruipen van vroeger.
Dus mijn advies, ga gewoon eens langs bij een fysio. Misschien kan die net dat ene zetje geven wat je kindje nodig heeft om wèl te gaan kruipen.
 
Het schijnt wel heel belangrijk te zijn dat kinderen kruipen op jonge leeftijd. De wisselwerking tussen de beide hersenhelften (het om en om verzetten van handen en voeten) belangrijk is voor het leren later. Mijn nichtje heeft heel veel moeite met rekenen. Heeft vroeger niet gekropen. Volgens de fysio (waar ze vorig jaar alsnog naar toe is geweest, ze was toen 9 jaar) kàn het verband houden met het niet kruipen van vroeger.
Dus mijn advies, ga gewoon eens langs bij een fysio. Misschien kan die net dat ene zetje geven wat je kindje nodig heeft om wèl te gaan kruipen.
 
Terug
Bovenaan