Kruipen

Hallo,
onze zoon Job is inmiddels ruim 8 maanden. Hij wil alleen nog geen kant op, geen beweging zelf willen maken. Hij zit het liefst en speelt met de spullen om hem heen. Ik heb al meerdere malen geprobeerd om hem te 'plagen'. spulletjes een beetje buiten zijn bereik zetten.Maar hij heeft blijkbaar geen zin om bij het speelgoed te willen. Hij blijft gewoon tevreden liggen of zitten. Opzich geen probleem en niet vervelend maar misschien kan ik iets anders proberen om er toch aanstalt tot te maken. Hebben meer kindjes hier mee te maken ? En is 8 maanden misschien veel te vroeg?
 
Niet alle kinderen gaat kruipen he..! Jasmijn is nu 9 maanden en tijgert, maar de zoon van mijn vriendin is een jaar en die schuift alleen als het eeeeecht moet op zijn billen ergens heen maar loopt al wel langs de tafel. Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken. Als Job wilt gaan kruipen dan doet ie het vast wel, en als hij het niet wilt, scheelt het jou een hoop opruimen!!
 
Met 12 maanden vragen ze op het cb of je baby kruipt (mag ook tijgeren zijn met buik op de vloer) dus Job heeft nog alle tijd!
Luuk doet nu sinds een week of 2 (is nu bijna 10 mnd) zich zelf voortrekken aan zijn handjes op de grond. Op zijn kont kan hij dit nu ook. Hij rolt ook vaak genoeg nog als hij iets wil.
Maar kan zich ook vermaken als hij gewoon op zijn kont zit hoor. Ook lekker lui dus!
Ik heb hem wel geholpen door zijn voetjes tegen mijn handen aan te laten duwen dat hij het door kreeg dat hij met voeten en handen zelf moet afzetten..
Het komt vanzelf wel!
 
Terug
Bovenaan