Kruitvat voeding

Zijn hier meiden bekend met kruitvat voeding? Volgens de verloskundige maakt het niet zo heel veel uit welk merk voeding je geeft, zolang je maar niet constant ga veranderen.

Ik heb bij mijn zoontje Nutrilon gegeven de eerste 6 maanden. De verpakking vond ik wel erg handig en omdat je ze overal kan krijgen. Later zijn we overgegaan op Etos, maar soms ook nog wel Nutrilon en ook wel eens Albert Heijn en Kruidvat. Maar ik blijf de verpakking van Nutrilon wel echt het aller handigste vinden (stevige verpakking, lepeltje in de deksel, afstrijkrandje)

hey
ik heb bij allebei kruidvatvoeding gehad Marek had de standaard(eerst had ik nutrilon maar daar ging hij van spugen) en Jens heeft de extra care (=hypoallergene als het goed is) gehad en beiden deden ze het hartstikke goed op deze voeding En het scheelt weer in de portemenee altijd mooi meegenomen natuurlijk

Heb ik ook gegeven. Kruidvatvoeding werd in Nutrilon fabriek gemaakt, maar kreeg eigen etiket. Was dus hetzelfde hadden ze toendertijd tegen mij gezegd (ook hier op forum)
Ging goed hoor en goedkoop. Heb zelf voeding van Jumbo gekocht toendertijd haha

Liefs

Een vriendin van mij ontwerpt de installaties voor melkpoeder en vertelde mij dat het inderdaad niets uitmaakte welk merk je koopt in Nederland. Wij hebben dus de hypoallergene etos melk gebruikt. Prima.

hallo meiden,

ik heb na de bv ook eerst nutrilon gegeven, met als gevolg veel spugen en uitslag en darmkrampen. toen overgegaan op similac (bij da en super de boer te krijgen) en alles was in een keer over. dit is ook hele goedkope, maar wel hele goede voeding. maar kruidvat etos of wat dan ook is net zo goed. wel op letten dat de voeding in nederland gemaakt en verwerkt word!!!

Liefs

Ik ben nogal kritisch op de babyvoeding. Ik heb 2 jaar onderzoek achter de rug naar het effect oligosacchariden (FOS en GOS het z.g.n. immunofortis) op de darmpjes van kindjes. Ik heb er veel ervaring mee opgedaan en ga dus niet voor het goedkoopste merk.
Bij Thomas heb ik eerst borstoeding gegeven, maar na zijn geboorte groeide hij niet goed en moest er bijgevoed worden met hypoallergene melk en daar heeft hij wel 2 weken last van gehad in zijn darmpjes. En de eerste maanden dan moeten ze nog een natuurlijk bacterie evenwicht opbouwen en is dat snel uit balans.
De juiste samenstelling van kindervoeding zit hem niet alleen in de juiste voedingsstoffen voor je kindje, maar ook die voor zijn darmbacteriën. De ene flesvoedingsfabrikant let daar beter op dan de andere, het is niet zomaar een verkooppraatje. Oligosacchariden zijn voedingsstoffen(voedingsvezels) die gegeten worden door de goede darmbacteriën. En als die maar goed groeien jagen ze de slechte darmbacteriën die de darmen irriteren weg, resultaat minder krampjes.
Toen ik na 2 maanden half borstvoeding half flesvoeding ben gaan geven ben ik daarom toch Nutrilon hypo-allergene melk gaan geven.

Tegenwoordig zitten er in meer soorten flesvoeding al oligosacchariden (FOS of GOS), misschien ook wel in de flesvoeding van de Kruitvat. Ik wil jullie wel adviseren om daar even naar te kijken voor je zomaar het goedkoopste pak koopt. En koop niet te groot in, misschien kan je kindje wel helemaal niet tegen de gekochte voeding.

Terug
Bovenaan