Kruitvat voeding

Hoi Caat,

Heel duidelijk wat je schrijft, ik zal er goed op letten! Dank je wel voor je advies.

Aangezien je er veel vanaf lijkt te weten, mag ik je nog wat vragen? Mijn kindje moet hypo-allergene voeding krijgen ivm mijn eczeem. Bij mijn zoontje ben ik snel overgestapt van Nutrilon hypo-allergeen naar Nutrilon Omneo, omdat hij veel moeite had met poepen. Omneo-voeding is ook hypo-allergeen is mij verteld door het consultatiebureau. Nu zit ik bij nr 2 te twijfelen om gelijk met Omneo-voeding te beginnen (al begin ik met borstvoeding). Hoe denk jij daarover?
Ik zal het ook nog aan de verloskundige vragen hoor, maar ben gewoon benieuwd hoe jij erover denkt?

Groetjes, Irene

Hoi Caat,

Heel duidelijk wat je schrijft, ik zal er goed op letten! Dank je wel voor je advies.

Aangezien je er veel vanaf lijkt te weten, mag ik je nog wat vragen? Mijn kindje moet hypo-allergene voeding krijgen ivm mijn eczeem. Bij mijn zoontje ben ik snel overgestapt van Nutrilon hypo-allergeen naar Nutrilon Omneo, omdat hij veel moeite had met poepen. Omneo-voeding is ook hypo-allergeen is mij verteld door het consultatiebureau. Nu zit ik bij nr 2 te twijfelen om gelijk met Omneo-voeding te beginnen (al begin ik met borstvoeding). Hoe denk jij daarover?
Ik zal het ook nog aan de verloskundige vragen hoor, maar ben gewoon benieuwd hoe jij erover denkt?

Groetjes, Irene

Als je begint met borstvoeding dan is het ontstaan van problemen (met ontlasting of eczeem) afhankelijk van wat jij eet. Je kunt dan er soms al achter komen of je kindje gevoelig is voor bepaalde stoffen.
Als er veel allergiën in je familie voorkomen is het verstandig om, na het stoppen met de borstvoeding, tot een leeftijd van 6 maanden hypo-allergene voeding te geven.

Wat betreft of Omneo ook hypo-allergeen is, volgens de nutricia website:
Nutrilon Omneo 2 bevat gedeeltelijk geknipt koemelkeiwit, een gepatenteerde vezelmix en speciale vetten.
Ik denk dat geknipt koemelkeiwit vrij gelijk is aan hypo-allergene melk.

Niet elk kindje is hetzelfde dus het is mogelijk dat je het bij dit kindje niet nodig hebt. Ik zou alleen aan speciale soorten voeding beginnen als daarvoor een reden is anders is het misschien wel heel heftig en krijgt je kindje diaree ervan.

Kinderen die borstvoeding krijgen hebben vaak ook maar weinig ontlasting. Dat komt omdat borstvoeding zo'n perfect product is. Mijn zoon had een periode toen hij 4 maanden was dat hij maar 1 keer in de 7 dagen poepte en dat hij dan heel moeilijk zat te doen terwijl het resultaat juist heel waterig was en gelijk uit de luier stroomde.

Terug
Bovenaan