KUIT KRAMP AUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoi meiden,

Heb de afgelopen week niet echt goed geslapen ben namelijk twee nachten wakker geschrokken met kuit kramp. Ik wist niet meer waar ik het had, dit doet ECHT pijn.
Man lief schrok zich ook wezeloos, die dacht dat er wat met de baby aan de hand was, tot dat ik al puffend en schreeuwend uit kon brengen dat ik KRAMP had in mijn kuit.
Heb vandaag een goedje gekocht tegen spier en gewrichts pijn maar daar kreeg ik een vuur rood been van allergie voor dat spul.

Weet iemand hoe je die kramp krijgt en dit kan voorkomen.

Liefs van Mariska 27 weken en 2 dagen.

schijnt er allemaal bij te horen...

mocht je weer kramp krijgen, probeer uit bed te gaan en je voet op een koude ondergrond te zetten (zeil of tegeltjes)(badkamer misschien??)
probeer om je kuit wat te masseren...
Ik weet dat het behoorlijk zeer kan doen.. ik heb het meestal als ik een wat drukke dag heb gehad.. en dan op een bepaalde manier mn voeten   hou..(als ik in   bed lig)
als je slaapt.. doe je dit onbewust.. met als resultaat.. kramp..

de volgende dag voel je het meestal ook nog in je spieren.

hier nog wat tips op een rijtje:
5. Hoe herken ik kramp?
De spier voelt hard en gespannen aan en is zeer pijnlijk. Bewegen gaat moeilijk en
er zijn geen zwellingen of bloeduitstortingen te zien.

6. Wat kan ik er aan doen?
Eerst controleren of het wel kramp is. Soms kan een zweepslag in de kuit lijken op
kramp. Als je dan de spier gaat rekken maak je de schade alleen maar groter.

7. Als het echt kramp is wat dan?
Bij kramp is het belangrijk om de opgetreden reflex te doorbreken zodat de
spiervezels weer in hun normale patroon gaan aanspannen en ontspannen. Het beste
kan je dit bereiken door te proberen de verkrampte spier te rekken. Omdat rekken
bij "teenkramp" niet lukt kan men daar overgaan tot "wrijven en knijpen" om de
reflex te doorbreken.

8. Hoe moet ik rekken?
Rekken doe je door de spier langer te maken. Bijvoorbeeld: als je kramp hebt in je
kuit kan je proberen je voet omhoog te bewegen. Bij kramp in je voet kan je de
tenen omhoog doen.

hopelijk helpt dit je iets,

Mariel

Wat je heb omschreven heb ik ook idd toegepast in die nachten en het ging ook vrijwel meteen over. Maar wil dit niet vaker hebben want dit is niet leuk meer. Vroeg me daarom af hoe het komt en of je buiten iets eraan doen op het moment zelf. Iets kan doe om het te voorkomen.

maar bedankt alsnog voor je tips.

Mariska

hey ,

Ik heb hier ook last van gehad bij mijn eerste zwangerschap en toen had ik op dit forum gelezen dat melk drinken voor je gaat slapen heel goed werkt en het klinkt stom maar het heeft voor mij geholpen baat het niet dan schaad het niet !

dus gewoon 1 glas melk voor het slapen gaan

sterkte
kitseltje

Hoi Mariska,

Ik weet wat je bedoelt, om GEK van te worden is het!
Ik had het soms 6 keer in 5 minuten elke keer als ik bewoog schoot mijn kuit weer in een kramp.
Elke keer dat de kramp erin schoot werd het erger.
Maar .... ik heb nu een goede oplossing gevonden!!!
Leg een stuk zeep bij je voeten in bed.
Het klinkt raar en ik geloofde het ook niet maar echt ik heb geen kramp meer gehad
sinds ik dat stukje zeep in mijn bed heb liggen.
Het is dus zeker het proberen waard.
Ik hoop dat het bij jou net zo goed helpt!
Sterkte ermee meid en laat  je even  weten of het helpt?

Groetjes Dankbaar

ik heb het opgelost door een kussen (dun) onder mijn voeten te leggen. wellicht helpt dat bij jou ook.
hihi. onze bedden worden extra vol, stukken zeep, extra kussens....

Hallo iedereen,
Ik ken het pijnlijke verschijnsel helaas ook. De momenten in bed dat je moet uitkijken zijn onder meer wanneer je je uitrekt. Dan strek je namelijk al je spieren, ook die in je kuiten, waardoor je kramp kan opwekken. Het beste wat je kan doen is onmiddelijk je tenen naar je toetrekken als je het voelt opkomen.
Als je naast kuitkrampen bijvoorbeeld ook last hebt van harde buiken dan kan je van de gyn misschien extra magnesium krijgen. Dat heb ik in ieder geval gekregen en het helpt. (waarschijnlijk kan je het ook zo bij de apotheek krijgen)
Veel succes!
groetjes
Estor

Hoi,

Ik heb dit tijdens mijn zwangerschap ook heel regelmatig gehad.
Het kan ook een teken zijn dat je overdag niet genoeg (water) drinkt.
Ik kreeg het advies overdag genoeg water te drinken en het heeft geholpen!

Succes

Terug
Bovenaan