(kuit) kramp

Ik heb in bed zo snel last van kramp.
Ik hoef me maar te bewegen, om te draaien, uit te rekken of het schiet erin.
Niet alleen in mijn kuit zoals bij de 1e zwangerschap, maar tot in mijn liezen.... links/rechts/2 benen tegelijk.
AU!!!!!!1
Wie heeft dit ook?

Hebben jullie tips?

Ik durf bijna niet meer in bed te gaan liggen want ik voel m'n benen al gespannen worden zodra ik mijn bed aanraak.

Mijn voeteneind staat al een stuk omhoog, er ligt een stuk zeep onder mijn matras (schijnt te helpen....)

Met als gevolg van al die krampen 's nachts  dat ik overdag gewoon pijnlijkebeen spieren heb....

Groetjes Manda 26 wk

Hé Manda,
wat vervelend dat je er zó erg last ven hebt! Bij mijn eerste zwangerschap had ik het volgens mij ongeveer de laatste tien weken van de zwangerschap. Had het toen minstens 1 keer per nacht. Bij deze zwangerschap is het de laatste 3 weken al aan de gang, maar gelukkig niet elke nacht zo erg.

Dat stuk zeep... hoe zou dat moeten werken? Moest er eigenlijk een beetje om lachen toen ik het las!

Misschien helpt het als je man eens je benen met of zonder olie masseert wanneer je net in bed ligt.
Succes ermee!

Groetjes Alina

Ik ben nu trouwens 25.3 weken zwanger van een erg druk meisje! Ik wordt soms 3 keer in een nacht wakker van haar wilde bewegingen. Dus de kramp valt daarbij tot nog toe in het niet.
Groetjes

hai

Ja erg vervelend is dat.
Ik heb er gelukkig nu nog geen last van maar herken het wel bij
de andere zwangerschappen beetje tegen het einde.
hopelijk blijft het me gespaard.

eventueel   met kussens onder je been is misschien een tip.

groetjes 4 kidz

Ja, vervelend is het hè!!! Ik had het in mijn eerste zwangerschap, ook de laatste 10 weken. En nu heb ik het toevallig van het weekend gehad. Wat echt helpt, is voordat je gaat slapen een stukje te gaan lopen. Wij hebben een hond, dus wij lopen zoiezo veel, en dat hielp echt. Het heeft namelijk met de doorbloeding te maken. Ook het stukje zeep of tennisbal in bed, werkt bij de meeste mensen. Je gaat namelijk in je slaap met het zeepje of tennisbal  spelen. Dus dan beweeg je je benen en blijft het beter doorbloed.
Je moet het zeepje of tennisbal, wel aan het voeteneind, onder je onderhoes doen. En niet zomaar in bed leggen, want dan heeft het inderdaad geen functie, hahaha...

Succes, oh en een massage van manlief, werkt natuuuuurlijk altijd..

Groetjes

Hoi
ik ken het probleem, ik heb het ook al een hele poos, al sinds 15 weken ofzo, best vreemd want zo zwaar was mijn bm toen nog niet maar toch toen al last!

Ik slaap zelf met een kruik bij mijn benen! Op zich ligt de kruik echt naast me, dus niet te dicht in de buurt, veel te warm nu, maar zodra ik het geveol krijg dat de kramp gaat komen, warm ik het deel van mijn been of voet waar ik de kramp voel komen op aan de kruik! Dit helpt bij mij heel erg goed!
Ook masseert mijn man mijn voeten zo twee of drie keer in de week voor het slapen gaan, dan een kruik erbij en ik ben weg, in ieder geval tot de kleine zich weer eens omdraait en zich daarbij afzet op mijn blaas of mijn maag (favoriete plekjes lijkt het wel)!

Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt!

(let wel op dat je een doek of kruikzak om de kruik doet, anders is het auw)

liefs
Sas

Ik heb ook sinds een week of 2 steeds krampen in mn kuiten. dat had ik bij de eerste zwangerschap helemaal.
Ik heb de tips gelezen dus wie weet, ik leg ook maar een bal in bed :)

Terug
Bovenaan