kuitkramp

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi!
Sinds een paar dagen heb ik 's nachts soms last van kramp in mijn linkerkuit! Overdag heb ik er geen last van, maar het lijkt alleen alsof mijn kuit dan  wat stijver is, een soort spierpijn.
Zijn er meer zwangeren die dit hebben?
Voor de rest heb ik (tot nu toe) geen kwaaltjes, dus ik mag zeker niet klagen!   :)
groetjes van Iejoor
25 weken

Wat heerlijk dat je verder geen kwaaltjes hebt! (Hoe doen sommigen dat toch...;-)) Hopen dat dat zo blijft!. Kuitkramp schijn je te kunnen verhelpen door een stukje zeep in je bed te leggen... Niet echt wetenschappelijk onderbouwd, maar vrouwen op mijn zwangerschapscursus zweren erbij. Ik heb in ieder geval  gemerkt dat het tegen rusteloze benen helpt. Kramp heb ik niet zo veel last van. Wel belangrijk dat het geen synthetische zeep is maar  natuurlijke zeep, bijvoorbeeld Sunlight, of zo.
succes!

Hoi,

Ik heb zelf ook dat probleem gehad en ben ermee naar de vk geweest.
Zij vertelde mij dat het misschien met mijn ijzer te maken had en heb ik dus ijzer tabletten gekregen.
Sinds dien zijn de klachten zo goed als verdwenen.
Heeeeeeel af en toe komt het nog wel eens opzetten maar dan even flink wrijven en verdwijnt het weer.

Heel veel sterkte hiermee en mocht het niet overgaan zou ik er toch even mee naar de vk of ha gaan.

gr Marijke

hoi Lejoor, vannacht werd ik ook wakker van zere kuiten!! helemaal hard was de linker en nu is het net een soort spierpijn zal wel bij de zwangerschap horen, mijn benen zijn ook vaak onrustig, volgens de verloskundige is karnemelk of melk  drinken goed.
ik denk dat als ik het nog een keer krijg massageolie voor benen van Weleda ga kopen en masseren. succes ermee en groetjes Lia

Ik lag vorige week in bed en strekte mijn benen en toen schoot de kramp ook in mijn linkerkuit. Auwwww, dat deed pijn!!
Heb 3 dagen met spierpijn in de kuit gelopen, erg vervelend. Gelukkig heb ik er bijna niet last van.

liefs Suus

hallo dames,

ik schrijf eigenlijk nooit en lees maar mee maar vind toch dat ik nu even iets moet vertellen.
toen ik een week of 26 zwanger was kreeg ik ook de bewuste kuitkrampen en mij is door een mevrouw verteld SUNLIGHT zeep tussen matras en laken te leggen bij het einde van je bed.
ik heb gelachen omdat ik het niet geloofde maar toch gedaan en sindsdien nooit maar ook echt nooit meer kramp gehad.
ben inmiddels bevallen (spoedkeizersnee voor mezelf) van een kerngezonde zoon.

liefs mama van Ikenna (12-05-07)

Hier ook iemand die vannacht om hoog schoot van de kramp in mijn linker kuit. Ik riep zo hard auw, auw, auw! dat mijn vriend zich ook rot schrok!! Hij pakte gelijk mijn voet vast. Ooooo wat dat dat zeer zeg! Heb er ook nog steeds last van.
Ga dat toch eens van die sunlight zeep proberen want dit is echt niet prettig.

Wilma
24 wk en 3 dgn

Hoi, hoi,
Bij mij helpt voldoende water drinken, voor het slapen even goed m'n benen (laten) masseren en het voeteneind een klein stukje omhoog. heb er nooit meer last van.
Volgens de fysiotherapeute helpt ook om bananen te eten.
Grts, daantje

Terug
Bovenaan