Kun je na kijkoperatie/verwijderen van cyste snel zwanger worden?

<p>Dag dames,</p><p>Wie heeft hier ook een cyste op de eierstok laten verwijderen via een kijkoperatie? Stel ze vinden geen verklevingen etc. Of andere nadelige zaken..Kun je dan na 6 weken herstellen gewoon zwanger worden? Of duurt dit herstel langer? </p><p>2e vraag: wordt een cyste altijd veroorzaakt door pcos of Endometriose? Of kun je ook een cyste hebben en daarmee de kous af.. Ik krijg binnenkort de uitslag vh bloedonderzoek en er is al een grote cyste gevonden op mijn eierstok:( Ben zo geschrokken.. </p><p>Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen???</p>

Hi, bij mij hebben ze 5 weken geleden een cyste (en eierstok) verwijderd. Er was verder  geen oorzaak voor de cyste, de rest zag er prima uit. Dus dat kan zeker! Volgens mij kun je daarna ook gewoon weer zwanger worden als je wil!

Bedankt voor je reactie. Bepaald de grote vd cyste of ze je eierstok verwijderen? Of is het meer de locatie? Of het soort?
Waarschijnlijk vraag ik nu iets dat jij ook niet weet.. Maar moet nog 10 dagen wachten op een volgende echo/afspraak. Ze hebben mijn linker eierstok namelijk niet kunnen vinden. Hoop zo dat deze wel oké is.. ook een scan wordt er nog gemaakt.. Ik weet me echt geen raad meer, en dat wachten in onzekerheid maakt me helemaal gek :(
Ik heb best een grote. Ben als de dood dat ze mijn eierstok gaan verwijderen. De kans om dan op natuurlijke manier zwanger te raken neemt dan wel een stuk af..

Hoi,
Ik ben nu bijna 18 weken zwanger. En ze hebben een aantal weken terug een cyste bij me gevonden van 10 cm ? deze laten ze eerst zitten tot na de zwangerschap. Ik ben dus met cyste zwanger geraakt. Volgens mij kun je na zo'n operatie ook gewoon gelijk weer zwanger raken..

Hoi,
Ik ben nu bijna 18 weken zwanger. En ze hebben een aantal weken terug een cyste bij me gevonden van 10 cm ? deze laten ze eerst zitten tot na de zwangerschap. Ik ben dus met cyste zwanger geraakt. Volgens mij kun je na zo'n operatie ook gewoon gelijk weer zwanger raken..

Ow dat is goed nieuws zeg! Gefeliciteerd?Wel eng lijkt me, zwanger terwijl je weet dat er iets zit wat daar niet thuis hoort. Wel heb ik ergens gelezen dat een cyste soms onder invloed van hormonen ( tijdens zwangerschap) kan krimpen..
Heb je dan alleen een cyste of ook pcos/Endometriose? En hoe kwam jij er achter, waren jullie al lang bezig?

Hi,

Dat kan zeker. Ik ben nu 9 weken zwanger en 3,5 maand terug (met spoed) geopereerd aan een cyste en steeldraai, ook wel torsie genoemd. Mijn eierstok zat 3x (!) om de cyste gedraaid. Ontzettend pijnlijk maar ze hebben de cyste verwijderd en mijn eierstok kunnen terugdraaien. Nooit last gehad van die cyste. 
succes!

Dankjewel. Ik vind er idd ook niks aan dat er iets zit wat er niet hoort. Je voelt hem ook aan de buitenkant.. over een paar weken weer naar het ziekenhuis, dan gaan ze hem weer bekijken. Hopen dat hij nog gaat krimpen, of helemaal weg gaat. Ik weet niet of ik pcos of endometriose heb. Ik ben daar nooit op gecheckt. We zijn wel een tijdje bezig geweest. Maand of 10.. 
Ik wert niet of die cyste er al zat voordat ik zwanger werd, of dat hij daarba gekomen is.. ik had wel altijd erg veel last van de menstruatie 

Terug
Bovenaan