Kun je na MK meteen weer zwanger worden?

Hoi allemaal,
Ik heb ongeveer 3 weken geleden een MK gehad en volgens mij begint mijn cyclus weer op gang te komen. Volgens mij heb ik gister of eergister mijn eispronggehad. We zijn dus maar meteen weer aan het klussen geslagen haha.
Is het mogelijk om meteen weer zwanger te raken als je niet eerst ongi bent geweest?
Ik ben niet  gecurreteerd..
Pff wordt weer spannend allemaal!
Liefs Janneke

Zeker weten kan dit.
Ik heb 2 miskramen gehad in een half jaar tijd en ben bij beiden keren gecurrateerd.
Wel heb ik eerst 1 ongesteldheid afgewacht omdat het dan handiger bepalen is wanneer mijn eisprong is.
Het kan zeker geen kwaad om meteen door te gaan, hoor!!
Ik was bij beiden zwangerschappen de 1e maand weer zwanger.

Liefs, Go

Hoi hoi,

Om te beginnen wens ik je sterkte!

Ook ik heb een mk gehad,2,5 week terug en ik ben ook nog niet ongesteld geweest na die tijd,maar wij zijn momenteel ook weer druk aan het klussen geslagen.
We wachten ook de 1ste menstruatie niet af!

Ik ben niet gecurrateerd,maar ben wel in t ziekenhuis geweest voor een vaginale echo voor de mk,en de gyn zei dat het geen enkel probleem is om meteen weer zwanger te raken,dus waarom zou je dan ook onnodig wachten,nietwaar?

Succes meid!

liefs Caro

Ik weet niet of het klopt...

Maar ik lees in sommige berichten op
het forum dat het schijnt dat je de eerste
keer na je MK zeer vruchtbaar bent...

Ik weet niet wat daarvan waar is, hoor...
Want volgens mij heb je iedere keer weer
net zoveel ( net zo weinig )  kans om
zwanger te worden...

Maar  ja, meiden, het is gewoon afwachten...

Liefs, Judith          

Ook ik heb 2 weken geleden een miskraam gehad.
mijn verloskundige zei dat we er meteen weer voor konden gaan zodra het vloeien gestopt was.
gisteravond hebben we weer geklust. ik vond het wel een beetje onwennig.
hopelijk is het bij ons allen gauw weer gelukt!!!
succes allemaal!!
liefs leetje

Ik heb 7 miskramen gehad en 3 keer was ik na een miskraam gelijk weer zwanger. Dus het kan echt wel. Maar net hoe snel je lichaam weer is hersteld.

Ik hoop voor je dat het weer snel raak is.

Succes ermee.

En sterkte met het verwerken van de miskraam.

Liefs Elina
Nu 13w2d zwanger

Hi,

je hebt nu wel gehoord dat het dus heel goed mogelijk is om meteen zwanger te worden. Dat zei mijn gyn ook na mijn curettage. Hij zei alleen dat het handig is om een menstruatieperiode af te wachten ivm met herstel van je lichaam, maar ook met het vaststellen van de  uitrekeningsdatum. Maar als je lichaam er klaar voor is, dan zal het gewoon wel goed gaan denk ik :)

Wat betreft 'extra' vruchtbaar zijn na een MK. (reactie van Judith). Volgens mij heb je ook elke keer gewoon evenveel kansen om zwanger te raken :) Maar volgens mijn moeder zou mijn volgende zwangerschap beter gaan na een curettage, omdat alles weer schoon wordt van binnen. Ik weet niet hoe het zit met een natuurlijke MK, maar ik naam dat je dan ook alles ..eh.. uit je lichaam zet. Maar goed ;p

groetjes,
Chaandi

Terug
Bovenaan