Kun je na MK meteen weer zwanger worden?

quote: Janneke schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-03-2006 13:49:54'));
Hallo Janneke,

Op 30 november heb ik een MK gehad. Volgens de gyn. zou de cyclus pas na een week of 4-6-8 weer op gang komen. (geen curretage gehad)
Na een aantal weken de verloskundige maar gebeld omdat cyclus nog steeds niet op gang was gekomen. Volgens haar kon dat wel 3 maanden duren, was het er dan nog niet dan naar de huisarts.

Ik voordat ik naar de huisarts ging even een zwangerschapstest gedaan. Ik was zwanger. Het bleek dat direct na de miskraam mijn cyclus weer op gang was gekomen. Dat was even schrikken want een MK hakt er wel in. Natuurlijk op blijdschap dat het er nu weer wel was. Maar gelijk toen ik het wist, was ik bang dat het weer mis zou gaan. Die angst zit er nog steeds wat in.

Volgens mijn huisarts kwam het wel vaker voor dat een vrouw direct na een MK direct weer zwanger kon worden.
Enne, die maand afwachten was dus niet nodig.

Groetjes, Dientje.

Hoi allemaal,
Ik heb ongeveer 3 weken geleden een MK gehad en volgens mij begint mijn cyclus weer op gang te komen. Volgens mij heb ik gister of eergister mijn eispronggehad. We zijn dus maar meteen weer aan het klussen geslagen haha.
Is het mogelijk om meteen weer zwanger te raken als je niet eerst ongi bent geweest?
Ik ben niet  gecurreteerd..
Pff wordt weer spannend allemaal!
Liefs Janneke

Bedankt weer voor jullie reacties! Als mijn cyclus loopt zoals altijd moet ik ongeveer woe, do  of vrijdag ongi worden. Normaal gesproken heb ik altijd ruim van te voren pijnlijke borsten en nu heb ik nog nergens last van.. Ik kan echt niet tegen dat wachten.. maar ja ik zal wel moeten. Is niet makkelijk voor een ongeduldig iemand haha.
Dientje: gefeliciteerd met je zwangerschap! En de rest allemaal heel veel succes!
Liefs Janneke

hoi Janneke,

bij mijn 1e mk zeiden ze dat je voor de termijnbepaling van de volgende zwangerschap handig is om 1 menstruatie af te wachten. Maar je krijgt toch ook altijd een echo om de termijn te bepalen?? Nou, dan weet je het dan toch ook? Want van die datum gaan ze uit. Dus ik zou wat dat betreft zeggen: klussen maar!
Ikzelf heb toen wel een menstruatie afgewacht omdat voor mijn gevoel mijn lichaam er nog niet klaar voor was. Het heeft bij mij wel 3 maanden geduurt voordat ik zei: ja het kan weer!!
Ik hoop voor je dat je al weer zwanger bent. Dat zou toch super zijn!! Spannend!!
We horen het wel.

groetjes Kyra

he kyra,
ik wou even zeggen dat ik het helemaal met je eens ben!ik word woensdag gecurreteerd en daarna gaan we weer volop aan de slag!en ik hoor wel van de verloskundige hoever ik ben.ja toch.
succes janneke!we  duimen voor je
groetjes kari

Terug
Bovenaan