Kun je zwanger worden als je al 8 maanden niet menstureert?

A

Anoniem

Guest

Ik ben eigenlijk benieuwd of je zwanger kan worden als je sinds feb. 2006 niet meer ongesteld bent en ook nog eens gestopt bent met de pil.

na 6 maanden geen menstruatie zou ik toch naar de huisarts gaan.
Groetjes

hey het kan gewoon ontpillen zijn!! bij mij heeft het iets korter geduurd ik ben 4 maand niet ongi geweest en daarvoor maar 2 dagen iets dus ook niks eigenlijk!! maar je kunt zwanger worden op het moment dat je een eisprong hebt! en als je een eisprong hebt ben je ong 2 weken erna (per persoon verschilt dat veel) ongesteld, of het blijkt dat je zwanger bent! dus je kunt zwanger worden als je een eisprong hebt! maar als je nu 8 maand niet ongi bent geweest heb je ook 8 maand geen eisprong gehad!! ik weet hoe vervelend het is!!! ik leef met je mee
kus cora

Bedankt   voor de reactie.
Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog. Dus afwachten maar. Ik hoop dat ik een "medicatie"krijgt dat mijn eisprong opgewekt kan worden. Nog een nachtje dan eindelijk duidelijkheid over mijn lange het niet ongi zijn.

Hoi,

Normaal reageer ik eigenlijk nooit maar ik moest even reageren op jouw berichtje. De kans dat je een eisprong krijgt als je al 8 maanden niet meer ongesteld bent geweest is ontzettend klein. Ik heb hetzelfde gehad. Na mijn miskraam had ik geen cyclus meer en was ik al 7 maanden niet meer ongesteld geweest. Ik ben toen naar de gynaecoloog geweest en het bleek dat ik PCO had. Een syndroom waardoor je niet meer uit jezelf een eisprong hebt. Ik heb toen Clomid voorgeschreven gekregen (een hormoon dat een eisprong opwekt) en toen was ik na 2 maanden zwanger. Nu is mijn dochter inmiddels 1 jaar en ben ik nu net weer gestopt met de pil en ben nu dus in afwachting of ik wel gewoon een eisprong heb uit mezelf.

Als ik jou was zou ik echt naar de dokter gaan. Los van het feit dat je zo zeer waarschijnlijk niet zwanger kunt worden, is het ook heel erg ongezond om zolang niet ongesteld te zijn. Iets wat ik zelf helemaal niet wist maar mijn gyn zei dat de kans op baarmoederhalskanker aanzienlijk toeneemt als je een hele tijd niet meer ongesteld bent zonder dat je in de overgang bent omdat je baarmoeder wel doorgaat met het aanmaken van baarmoederslijmvlies en dit dus niet kan afstoten.

Succes! Je krijgt vast van de ha een medicijn waarmee je ongesteldheid wordt opgewekt dus maak je geen zorgen!

Groetjes F.

Ah, ik lees nu pas dat je al een afspraak hebt bij de gynaecoloog. Heel goed, succes!

Groetjes F.

Hoi hoi,

Heb zelf ook 9 maand geen ongi gehad na het stoppen van de pil. Kreeg toen clomid voorgeschreven en was na die kuur heel snel zwanger.
Ben benieuwd wat je dokter er van zegt!

Heel veel succes!

Mamaloe xxx

Helemaal super om te horen dat er door medicatie's toch een wonder kan gebeuren.
Ben vanmiddag naar de gynaecoloog geweest en heb Primolut tabletten gekregen. Moet deze 10 dagen innemen en na 3 tot 5 dagen zou ik onttrekkingsbloeding moeten krijgen.   En als het goed is zou ik dan weer een normale cyclus moeten krijgen.Dus hier maar even op afwachten, dus na 2 weken weet ik meer. Verder was er gebleken dat ik een hogeren LH-gehalte had dan de FSH-gehalte gehad. Als dit het enige is dan is er verder niks aan de hand en dat schijnt nl. heel veel voor te komen. Ook heb ik gelijk een echo gehad, gelukkig trof hij hier verder geen rare "dingen"aan.   Ik heb verder nog bloed laten prikken voor andere hormonen, schilklier en nog paar dingen.
Zijn er verder nog mensen die de Primolut-tabletten hebben gebruikt, zou het leuk vinden voor wat reactie's hierover.
Groetjes, Juul

Terug
Bovenaan