Kunne dit voorweeen zijn?

nou echte ween als die komen dan herken je het wel.heb ff wat voor je opgezocht lees maar eens.


Harde buiken en voorweeën
Eerder in de zwangerschap zijn er ook andere samentrekkingen van de baarmoeder die kunnen lijken op weeën. Het betreft de Braxton-Hicks contracties, ofwel de harde buiken en de voorweeën.





Harde buiken
De arts John Braxton Hicks beschreef in al 1872 dat er gedurende de gehele zwangerschap wel enkele samentrekkingen van de baarmoeder per dag plaatsvinden.


U kunt deze samentrekkingen, ook contracties genoemd, zien als oefeningen van de baarmoeder.
Ze spelen waarschijnlijk een rol bij het oprekken van de baarmoeder, zodat een deel van de baarmoederhals gebruikt kan worden als extra ruimte voor de groeiende baby.
Deze samentrekkingen leiden niet tot het opengaan van de baarmoedermond.


Bovengenoemde samentrekkingen worden ‘Braxton-Hicks contracties’ genoemd. Uw buik voelt dan hard aan. Daarom wordt ook wel van ‘harde buiken’ gesproken. Ze duren vaak langer dan echte weeën, soms tot enige minuten.

Harde buiken kunnen zich gedurende de gehele zwangerschap voordoen.

Wanneer kunnen harde buiken optreden?

bij bukken


bij plotseling opstaan


wanneer u flink in de weer bent geweest


een volle blaas of een orgasme kunnen de baarmoeder prikkelen, daardoor kan de baarmoeder samentrekken


het kind kan de oorzaak zijn van een harde buik, als het zich omdraait of als het een groeispurt heeft waardoor de baarmoeder snel moet oprekken
Een harde buik kan ongemakkelijk zijn of soms een beetje pijnlijk, maar er zijn ook zwangere vrouwen die er weinig last van hebben.





Voorweeën
In de laatste weken van de zwangerschap nemen de harde buiken in aantal toe en worden pijnlijker. Deze contracties worden ‘voorweeën’ genoemd.

Het is niet helemaal duidelijk waardoor de omslag van de voorweeën naar de echte weeën bepaald wordt.


Voorweeën worden als pijnlijker ervaren. Ze kunnen al een paar weken voor de uitgerekende datum optreden. Vooral in de laatste dagen voor de bevalling kunt u hier meer last van krijgen.

Voorweeën zijn pijnlijk en kunnen soms enkele uren om de drie minuten aanhouden om vervolgens weer weg te blijven.
Het kan echter ook zo zijn, dat deze weeën niet regelmatig om de drie minuten maar bijvoorbeeld om de 3-8-7-5-6 minuten komen.

Kenmerkend van voorweeën is dat ze niet erger worden en ook niet langer gaan duren. Voorweeën duren dertig tot veertig seconden en treden meestal ‘s nachts op.



hopelijk heb je er wat aan
 
Nogmaals bedankt voor jullie reactie's
Ik zal het inderdaad in de gaten houden hoelang het duurt en waneer ik er last van heb.
En Cinderella33 bedankt voor de info die je me hebt opgezocht.
Ik heb er inderdaad iets aan ;)
 
Terug
Bovenaan