kunnen jullie me helpen!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
hey hey,
Ik zit nu al meer dan een maand in de w.w en krijg dus een uitkering.
Ik vind dit echt niet leuk ,maar ja het is niet anders.
Nu moet ik elke week solliciteren en dat is op zich best te doen, maar ik word telkens afgewezen omdat ik zwanger ben.Nu ben ik pas 10 weken zwanger en ben dit ook niet verplicht te vertellen.Maar ik ben gewoon zo eerlijk en kan het niet voor me houden anders gooi je ze gelijk voor het blok of ze voelen zich bedonnderd wat ik ook begrijp.[zou ik ook hebben]
nu heb ik donderdag weer een sollicitatie gesprek wat ik echt zie zitten [het werk]
wat kan ik nu het beste doen.Ik word gek thuis en wil gewoon werken. ben vanaf mijn  16 al aan het werk en werk dus al 10 jaar en ben dit dus ook niet gewent zo thuis zitten.
Al die mensen waar ik gesolliciteerd heb zeggen ja dag dan moeten we je ook weer missen met de zwangerschapverlof.zelf seizoenswerk  wil me niet.Ik vind het echt niet normaal je word gewoon gediscrimineerd omdat je  zwanger bent.groetjes wendy  

Hoi

Je moet gewoon niet zeggen dat je zwanger bent.Als jij je goed voelt ga je toch gewoon solliciteren en zeg je er niets over.Ik heb ook seizoenwerk nu,en ook niet verteld dat ik zwanger ben.HHIHIHHIHI,merken ze vanzelf wel een keer.Je hoeft niets te zeggen en ze mogen ook niet zeggen dat je niet wordt aangenomen i.v.m.je zwangerschap.

Hoi Wennie,

Niets zeggen en hopen dat je wordt aangenomen, enig nadeel is wel dat als je het heel erg naar je zin hebt je dan waarschijnlijk zullen ontslaan na je half jaar, niet dat ze dan zeggen omdat je zwanger bent maar zo werkt het vaak wel...... Dus voor een overweging om te maken, je bent in ieder geval niet  verplicht om iets te zeggen....

Succes, Angel  

Hee, ik zou het niet meteen vertellen maar bijvoorbeeld pas in de tweede ronde van de sollicitaties. Dan hebben ze je eerst kunnen beoordelen op jouw kwaliteiten! Succes met het vinden van een leuke baan!

hoi Wendy,

Wat een vervelende situatie...
Als de banen voor het oprapen lagen, zou ik het zeggen maar je bent dus al een paar keer afgewezen vanwege je zwangerschap.
Ik zou me gewoon van de domme houden hoor, niets zeggen.
Alleen zou ik, als je wordt aangenomen, achteraf zeggen dat je helemaal nog niet wist dat je zwanger was.
Niet eerlijk, maar het scheelt misschien wel een hoop commentaar.
Ik denk maar zo, ze hebben je nodig als het de baas uitkomt en niet andersom!

succes met je beslissing!

Ik zou zelf ook niet zo'n held zijn...

groetjes Linda

Ik zou toch eerlijk zijn. Zoals je zelf al zegt zullen ze zich misschien bedonderd voelen als je het niet van tevoren aangeeft.

Verder, als ze je écht zien zitten willen ze je ook mét baby in de buik!

Succes!

Tja... wat ik zou doen is in het eerste gesprek het niet zeggen, mocht je worden uitgenodigd voor een tweede gesprek dan weet je in ieder geval dat ze je kwaliteiten waarderen en dan zou ik zeggen dat je heel graag werkt, geen stilzitter bent en dat je wel zwanger bent, maar dat voor jou geen belemmering is om deze baan te accepteren.

Want als je het niet zegt, en je krijgt een jaarcontract met bijv. een maand proeftijd, kunnen ze je in die maand nog op straat zetten en je jaarcontract aan het einde toch niet verlengen. Dus dan ben je weer terug bij af. Het lijkt me dus het beste om in een tweede gesprek open kaart te spelen en gewoon eerlijk zijn (en dat ook te zeggen dat je niet van geheimen houdt en je graag eerlijk bent !!), dat je graag werkt en deze baan erg aantrekkelijk vindt. Dat is toch ook wat waard? Lijkt me wel !

Succes en laat even weten wat het is geworden !!

Groetjes Marasje

hoi meiden
Ik heb dus vandaag gesolliciteerd[dacht dat het donderdag was,moest dus vandaag]
En het gesprek verliep heel goed.
Todat hij vroeg van waarom wil je maar 25 uur werken en niet meer je bent nog jong?
Ik zo ,Ik ben heel eerlijk nu !  omdat ik zwanger bent en ik na de bevalling ook gewoon 25 uur  wil  werken en daar nu dan al vast aan kan wennen financieel enzo.
Hij reageerde er juist heel leuk op en zei o nou dat is toch helemaal geen probleem.
Je wilt er na gewoon nog blijven werken, dus je maakt een hele groote kans.
Hij vond het ook super dat ik zo eerlijk was tegen hem en dat maakte al een hele hoop goed zei hij.ben benieuwd of hij over 2 weken met goed nieuws belt.en anders kan hij goed toneel spelen.groetjes wendy

Terug
Bovenaan