Kunnen ze al zelf aan en uit kleden??

Lili is er een kei in!!!

Ze bepaalt zowieso al geruime tijd wat ze aan wil.. (meestal geef ik de keus in 2 sets om drama te voorkomen..)
Maar als het even mee zit , loopt ze naar haar kamertje en komt ze vrolijk naar beneden met een compleet ander kleding set.

Een rompertje of maiilot aan doen is totaal geen probleem voor haar . Eigelijk kan ze echt alles zelf behalve een rits en het beginpunt proppen dat lukt haar niet (tot grote ergenis toe..) Knopen lukt haar soms wel van die drukknoopjes dan..

schoenen en laarzen kan ze ook al heel goed.. strikken natuurlijk nog niet!

Ik vind dit ook wel al heel knap van haar... Kunnen die van jullie dit ook al?

Liefs Lonneke Mv Lili en Jell!!

Nee absoluut niet!! Hahaha, maar ja, ik heb dan ook twee makkelijke jongens in die zin.....ze vinden het wel best. Eerlijk is eerlijk, eigenlijk moet ik mezelf daarvoor eens serieus aankijken, want ik vindt (vond) dat ik het zelf altijd veel sneller had gedaan. Merijn kleedt zichzelf pas aan sinds hij in groep 1 zit....

Ik vind het wel superknap van haar hoor....Ga zo door en voor je het weet staat ze voor jullie te koken, hahahaha!!

Groetjes Fonske

Hier nog zo een!!

Kay wil en móet alles zelf (aan) doen, anders breekt de hel los! whahaha..
Maar meneertje doet het keurig en snel!
Broeken, truitjes, sokken, schoenen en ondergoed doet hij zonder blikken of blozen aan en uit. Zelfs zijn luier kan hij bijna alleen omdoen whahaha.. Alleen die verdomde plakkers hè hahaha..

Hier is het dan ook standaard:"Nee nee mama!, Kay zélf doen!!". Erg leuk als je haast hebt! not,..

Betrapte hem onlangs nog met een tube gel in zijn handen. Meneer was zelf even zijn haar aan het doen whahaha.. op een paar flinke klodders na zat zijn haar best redelijk hahaha!

Ik vind het alleen maar prachtig.. Dacht er laatst nog aan toen ik hem zelf z'n pyama aan zag doen.. wat wordt het al een kerel.. om op te vreten..

Esmé mv Kay en ???
(31 wk zwanger)

Ik stimuleer het wel een beetje en soms lukt het Julian om een broek, sokken of pantoffels aan te doen. Meer nog niet. Hij is soms ook wel erg makkelijk (lees: lui) heb ik het idee.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Uhm... Stijn doet helemaal niets zelf, whaha.
Geloof dat moeders iets te veel voor hem doet als ik het zo lees. Want het beperkt zich niet tot aan- en uitkleden kan ik je verklappen. Zo nu en dan vraag ik het aan hem maar dan heeft ie binnen de kortste keren ruzie met het kledingstuk. Misschien moeten we maar een beetje gaan oefenen. Wel zo handig als we straks weer een baby hebben.
Leuk onderwerp maar wel confronterend .

Wauw, ik zit echt met verbazing te lezen, knap hoor dat ze dat allemaal zelf al kan.
Ik denk er nog niet eens aan om Linde dat zelf te laten doen..uiteraard kan Roos van bijna 6 het wel ( zou wat zijn als ze het nog niet kon!!) maar ook Roos help ik regelmatig, gaat nu eenmaal wat sneller.
Maar ik zie Linde zichzelf nog niet aankleden, ze is ook wel echt een prinses die alles aangeeft om haar even te helpen.
Ik zal het eens gaan proberen, ben erg benieuwd.

groetjes Daniëlle.

Terug
Bovenaan