kusjes op de mond of niet?

Misschien een rare vraag, maar ik ben wel benieuwd wat jullie doen.
Ik vind het zelf niet prettig dat mijn zoontje van bijna 2 me op de mond zoent. Ik vind dat nogal intiem. Hij mag me heus in mijn blootje zien en we douchen ook geregeld samen. Maar op de mond zoenen vind ik niet prettig. Dat is een plekje voor zijn papa, haha.
En op de billen slaan?

Hoe kijken jullie daar tegenaan?

groejtes
greet
 
Hallo
Om heel eerlijk te zijn heb ik er nog nooit zo bij stilgestaan en gebeurd het hier dus ook. Hij is mijn zoontje en ik ervaar het niet als vervelend.
Op mijn billen slaat hij niet. We zijn best een knuffelfamillie en vinden dat ook heel gewoon. We douchen ook samen en maken er allemaal geen probleem van. Waar ik meer moeite mee heb is dat anderen van hem ook kusjes verlangen, bij het weggaan bijvoorbeeld. Ik vind het ook genoeg als hij anderen een handje geeft.
Groetjes Jeanette
 
Ik laat mijn dochter gewoon op de mond zoenen hoor, geen problemen mee, ook niet bij andere kindjes...
Maar billen slaan vind ik niet goed, lijkt ook te veel op gewoon slaan en als dat niet mag, mag het op de billen ook niet

groetjes Yvonne
 
Ik ben het wel met jeannette eens dat het eindeloos moeten kussen van anderen neit van je kind verlangd kan worden. Mijn zoontje heeft daar ook echt niet altijd zin in. En dan hoeft het van mij ook niet. Hij moet wel iets van dag zeggen, een handje of mensen in ieder geval even aankijken. Dat vind ik bij de beleefdheidsvormen horen. maar de wijze waarop, daar laat ik hem nu nog lekker vrij in.
Bovendien zoen ik ook niet elk bezoek; goede vrienden en familie wel, kennissen niet. Hij mag best leren dat je onderscheid maakt in hoe je met verschillende mensen omgaat die je over de vloer krijgt of ergens anders ontmoet.

greet
 
Onze jongste is een echt knuffel en kusjes kind. Zij klimt regelmatig op mijn schoot en knuffelt dan eerst even lekker, dan een kusje op mijn wangen en tot slot nog een kusje op mijn mond. Ik vind dit niet vervelend of raar, juist lekker knus. De oudste is veel minder knuffelig. Ze vind het wel lekker om op schoot te zitten ,maar een kusje moet ik echt om vragen.
Bij andere mensen moeten ze wel een handje geven, de jongste geeft ook vaak spontaan kusjes. Nu ze zo klein zijn vind ik dat dat nog wel kan, ze geven zelf wel een keer de grens aan als ze het zelf niet meer willen. En als ze wat ouder zijn kan ik ook uitleggen wat "normale" omgangsvormen zijn.

groetjes Melanie
 
kussen op de mond.. nee vind ik persoonlijk ook helemaal niets.
ik vind het ook beetje vreemd staan eerlijk gezegd.
Dat is voor papa. hoewel mijn dochter van bijna 3 het soms voor de grap wel ns doet, moet ze direct lachen want het kriebelt.

klap voor de billen..
zolang je niet slaat maar corrigeert geen probleem.
Of flink bij de boven arm nemen om even te bedaren.
 
Tja, ik kan me niet voorstellen dat je een kusje op je mond te intiem vind: ikzelf vind mijn kind het dichtste bij mij staan van alles.
Ik vind knuffelen en kusjes (ook op de mond) juist heerlijk en geniet er met volle teugen van: ik denk altijd maar, nog ff en dan wil ie het allemaal niet meer, dan voelt ie zich te groot.
Maar ja, ik geef mijn ouders ook nog gewoon een zoen op de mond, dus ben hierin denk ik gewoon een beetje anders dan jij.
Het gaat er altijd om wat jij zelf prettig vind!

Liefs Nika
 
hoi
mijn zoontje (16 maand) heeft ook de neiging om kusjes op de mond te geven. eerst deed hij het alleen bij zijn knuffels en nu ook bij mama en papa. ik vind het niet erg eerlijk gezegd. het is best schattig als hij zo z'n lipjes tuit en lijkt te zeggen: "mama geef me een zoen"
jasm.
 
Terug
Bovenaan